Wyszukiwarka Google jest jednym z najczęściej wykorzystywanych źródeł poszukiwania produktów, które chcemy zakupić. Jedną z możliwości jest promowanie artykułów w zakładce „Zakupy Google”, które według szacunków mają dostęp nawet do 90 procent użytkowników – takie narzędzie pozwala na umieszczenie zdjęć odzieży o rozdzielczości 250×250 pikseli, a w przypadku pozostałych produktów taka rozdzielczość powinna mieć minimum 100×100 pikseli, a w obu przypadkach maksymalny rozmiar wynosi 64 Mpix i 16 MB. W tym przypadku Google „lubi” te zdjęcia, które wykonane są w ujęciu packshot, czyli pozbawione tła i wszelkich dodatków, nie powinno się również dodawać samego logo marki lub produktu, czy obrazka prezentującego wyłącznie paletę kolorystyczną pod warunkiem, że są to artykuły będące lakierami samochodowymi , czy farbami malarskimi.
Zarówno w przypadku wspomnianego sposobu zakupu, jak i innych zdjęć zawartych na stronach internetowych, niezwykle istotne jest to, aby zdjęcia prezentowały wyłącznie sam produkt, najlepiej w różnych ujęciach, ale bez zastosowania tzw. „call to action”, czyli napisu „Kup teraz!” itp., gdyż zasłaniają one produkt lub mogą odwracać uwagę odbiorców.
Niezwykle przydatne okazują się tutaj zdjęcia produktowe 360°, pokazujące ten sam produkt z wielu stron. Google sugeruje także, aby zdjęcia wypełniały ramkę w 75-90 procentach i dotyczy to jednego produktu, który powinien być zaprezentowany na takiej fotografii. Warto jednocześnie wziąć pod uwagę to, że Google może samodzielnie przyciąć zdjęcie tak, aby było ono jak najlepiej wyeksponowane dla użytkownika, dlatego tę kwestię również należy wziąć pod uwagę.
Równie istotna jest optymalizacja zdjęć pod wyszukiwarkę Google
Prowadzenie sprzedaży internetowej produktów opiera się na wykorzystaniu zdjęć oraz wyczerpujących opisów, które będą dawały konsumentom pełną informację na ich temat, co pozwoli skłonić ich do zakupu. Stworzenie tak zwanej cyfrowej półki, czyli digital shelf wymaga odpowiedniej optymalizacji zdjęć tak, aby Google odebrał je jako wiarygodne z punktu widzenia klienta. Każde takie zdjęcie powinno zawierać tytuł wraz z frazą kluczową, który powinien być zwięzły i najlepiej pozbawiony polskich znaków, a zamiast spacji powinno używać się podkreślników bądź myślników rozgraniczających poszczególne słowa.
Niezwykle istotne jest również zastosowanie tekstu alternatywnego, czyli atrybutu „ALT” – takie opisy sprawdzają się w sytuacji, gdy zdjęcia produktów nie mogą się w pełni załadować, dzięki czemu odbiorca otrzymuje informację, co na danej fotografii się znajduje. Z punktu widzenia optymalizacji taki tekst alternatywny ma ogromne znaczenie, ponieważ stanowi dodatkowe źródło promowania najistotniejszych fraz kluczowych, które analizowane są przez roboty Google.
Specjaliści są zgodni co do tego, że zdjęcia i SEO to elementy blisko ze sobą związane, dlatego o sukcesie w wyszukiwarce Google decydują efektowne zdjęcia produktowe oraz sposób ich zapisu na stronie internetowej.
Postaw na profesjonalne zdjęcia produktowe, które będą dobrze widoczne w Google
Biorąc pod uwagę powyższe kwestie, nie sposób nie wspomnieć o tym, że każda fotografia powinna być wysokiej jakości. Warto zatem takie zadanie zlecić profesjonalistom – w studio oferuje szeroki wachlarz usług, między innymi fotografię produktową dla każdej branży, w tym efektowne zdjęcia odzieży, ale także przyciągające uwagę fotografie wizerunkowe, które z pewnością przykują uwagę odbiorców.
Poznaj naszą ofertę i przeczytaj inne artykuły blogowe:
– Studio fotografii produktowej
– Fotografia produktowa biżuterii
– Jak Stworzyć Atrakcyjną Kompozycję W Fotografii Produktowej?