Zdjęcia produktowe biżuterii, packshoty

Jak dobiera się parametry aparatu i oświetlenia do fotografii produktowej biżuterii?

Biżuteria nie jest łatwym obiektem do fotografowania, co wynika między innymi z faktu, iż zazwyczaj jest tworzona na wysoki połysk, a także cechuje się niewielkimi rozmiarami. Wykorzystuje się tutaj najczęściej formę fotografii zwanej packshot. Sprawdza się ona doskonale w przypadku zdjęć produktowych biżuterii do sklepów internetowych, czy portali takich jak: Allegro, Amazon, Ebay i Empik. W przypadku tworzenia fotografii z bliskiej odległości czasem dochodzi jednak do zatracenia głębi ostrości. 

zdjęcie packshot biżuteria pierścionek

podczas fotografowania należy szczególną wagę zwrócić na dobór poszczególnych parametrów:

  • Dobrym pomysłem jest zastosowanie podświetlanego tła, na przykład stolików do zdjęć studyjnych. W ten sposób w dużej mierze unikniemy efektu prześwietlenia, z czym mamy do czynienia, gdy obiekt podświetlany od tyłu. W konsekwencji do obiektu może dochodzić większa ilość światła, co grozi pogorszeniem jakości zdjęcia.
  • Niezwykle istotne jest wyczyszczenie poszczególnych elementów. Fotografowanie biżuterii wymaga wyeksponowania jej walorów. Należy pamiętać o tym, że są to zdjęcia tworzone z bardzo bliskiej odległości, gdzie uwidocznione mogą zostać także odciski palców, drobne zanieczyszczenia, czy włókna tkanin. 
Biżuterię dobrze jest trzymać za pomocą bawełnianych rękawiczek i każdą ozdobę czyścić za pomocą dedykowanych do tego celu środków chemicznych i ściereczek z mikrofibry. Jeżeli ozdobę położymy już na stoliku i dostrzeżemy przez obiektyw drobinki kurzu, czy włókien, możemy posłużyć się powietrzem z niewielkiego kompresora, aby się ich pozbyć.
 

Packshoty biżuterii do sklepu internetowego

W zależności od zamysłu na zdjęcia produktowe biżuterii do sklepu internetowego, metoda packshot pozwala zastosować kilka różnych form, w tym np. flatlay, czy zdjęcia 360 stopni. Pierwsza z nich pozwala zaprezentować biżuterię z góry, druga umożliwia oglądanie produktów z każdej strony.

fotografia-reklamowa-aranzacja-bizuteria-bransoletki-w-studio
fotografia-produktowa-packshot-łańcuszek-niestandardowy-złoty-w-studio
fotografia-produktowa-packshot-łańcuszek-mały-srebrny-w-studio
fotografia-produktowa-packshot-biżuteria-pierścionek-w-studio
fotografia-produktowa-packshot-bransoletka-srebrna-sztywna-detal-w-studiobransoleta-srebrna-sztywna-detal
fotografia-produktowa-packshot-bransoleta-srebrna-sztywna-w-studio
fotografia-produktowa-packshot-bransoletka-zlota-sztywna-detal-w-studio
fotografia-produktowa-packshot-bransoletka-zlota-sztywna-w-studio
załaduj więcej

End of Content.

Zdjęcia produktowe biżuterii, a odpowiedni obiektyw i stabilizacja obrazu

  • Przy tworzeniu zdjęć biżuterii niezbędny jest dobry obiektyw typu makro ze współczynnikiem powiększenia powyżej wartości 1:1. Nie bez znaczenia pozostaje także rozmiar matrycy. APS-C pozwala na zachowanie większej głębi ostrości podczas fotografowania, jeżeli jednak zdecydujemy się na full frame, konieczne może okazać się zastosowanie metody focus-stacking, o czym szerzej piszemy poniżej. 
  • Niezbędne okazuje się wyłączenie stabilizacji obrazu. Oczywiście niezbędny jest statyw oraz wyzwalacz kablowy lub bezprzewodowy. W ten sposób eliminujemy występowanie mikrodrgań, które mogłyby skutkować rozmyciem zdjęć. 
  • W przypadku fotografowania biżuterii konieczne jest zastosowanie średnich wartości przesłony, takich jak f/8 – f/11 przy jednocześnie niskich wartościach ISO na poziomie od 100 do 400.
  • Warto również korzystać z metody tetheringu zdjęć za pomocą odpowiedniego kabla do przesyłania danych oraz laptopa. Dzięki tej metodzie możemy obserwować efekt wykonywanych zdjęć biuterii na większym ekranie laptopa.

Packshoty biżuterii z cieniem, czy z odbiciem dla sklepu internetowego

Wybierając metodą wykonania fotografii produktowej idealnej do sklepu online, warto rozważyć opcję z cieniem. Tworzymy w ten sposób niejako formę trzeciego wymiaru przy produkcie, co nadaje dodatkowej głębi i sprawia, że biżuteria staje się bardziej realistyczna. Równie ciekawym rozwiązaniem jest także zastosowanie odbicia lustrzanego biżuterii na białem tle.

Proces obróbki produktowych zdjęć biżuterii

W fotografowaniu biżuterii największym problemem jest uzyskanie odpowiedniej ostrości. Z pomocą przychodzi nam focus stacking, czyli technika poszerzania pola ostrości. Wymaga ona stworzenie kilku fotografii z różnym stopniem ostrości, które następnie łączy się w jedno zdjęcie za pomocą odpowiedniego programu do obróbki zdjęć. Wymaga to wprawy oraz dużej cierpliwości, jednak efekty są powalające. Niezbędne jest oczywiście usunięcie tła i zastosowanie białego tła, które doskonale eksponuje biżuterię niezależnie od tego, czy jest ona złota, czy srebrna. Ponadto w ten sposób wszelkie szczegóły są znacznie lepiej wyeksponowane.

Jednocześnie proces postprodukcji obejmuje usunięcie rys z powierzchni biżuterii, jednak konieczne jest tutaj zachowanie odpowiedniego umiaru tak, aby zdjęcie nie prezentowało się jako zafałszowane.

Szukasz studia, które stworzy wysokiej jakości zdjęcia biżuterii?
Skontaktuj się z w studio

w studio specjalizuje się w fotografii produktowej, dlatego zachęcamy do kontaktu firmy poszukującej wysokiej jakości zdjęć biżuterii – kolczyków, pierścionków, bransoletek, czy łańcuszków. Przygotowujemy szybką wycenę realizacji, a poszczególne fotografie tworzymy w oparciu o wysokiej klasy sprzęt, dzięki czemu wszelkie walory produktów są doskonale uwidocznione. Polecamy zapoznać się także z naszym portfolio, gdzie zaprezentowaliśmy przykładowe realizacje.