Dlaczego zdjęcia produktowe akcesoriów domowych są tak istotne dla konsumentów?

Właściwie wykonane zdjęcia produktowe artykułów domowych mają wpływ na podejmowanie decyzji o zakupie, o czym świadczy fakt, że niemal 93% konsumentów uwzględnia aspekt wizualny podczas wyboru produktów. Dotyczy to między innymi fotografii produktowej artykułów domowych, które wymagają podkreślenia wysokiej estetyki wyrobów, które będą dobrze komponować się we wnętrzach.

fotografia-produktowa-packshot-w-studio-suplementy-9.jpg
fotografia-produktowa-packshot-w-studio-5-z-pusty
fotografia-reklamowa-aranzacja-swieca-egzotyczne-kwiaty-w-studio
Fotografia produktowa dekoracja domu ryba
fotografia produktowa duży gabaryt palenisko ogrodowe

Jak fotografować meble?

Zdjęcia produktowe małych mebli wymagają specyficznego podejścia od fotografów. Podstawą jest tutaj właściwe złożenie mebli oraz przygotowanie ich do sesji – konieczne jest pozbycie się wszelkich etykiet oraz zanieczyszczeń, ponieważ w przeciwnym razie światło studyjne mogło wyeksponować nieestetyczne elementy.

Najlepiej w tej kwestii wypadają fotografie produktowe packshot akcesoriów home, które mają białe tło. W ten sposób tworzy się neutralną oprawę dla fotografowanych obiektów, co pozwala wyeksponować każdy detal produktu i skupić na nich maksimum uwagi odbiorców. Specjaliści wskazują, że fotografie produktowe mebli najlepiej prezentują się ze światłem padającym od góry, co pozwala podkreślić fakturę materiału oraz trójwymiarowość mebli, ale także uniknąć refleksów w przypadku połyskujących elementów.

Jednocześnie ważne jest, aby zdjęcia były doświetlone z wykorzystaniem dużych źródeł światła, które równomiernie doświetlą przestrzeń. Oczywiście ogromne znaczenie ma także ustawienie aparatu na statywie, co pozwoli uzyskać powtarzalne zdjęcia, dzięki czemu dobrze prezentują się one w każdym sklepie internetowym. W tym przypadku najlepiej sprawdza się ogniskowa 70-200 mm, jednak takie parametry należy zachować dla podobnej kategorii produktów. W fotografii produktowej mebli wykorzystuje się także zdjęcia packshot 360°, ukazujące produkt z każdej strony, co według szacunków, może spowodować wzrost konwersji o 250%.

W jaki sposób wykonać zdjęcia świeczek?

Produktowe zdjęcia artykułów home, jakimi są świecie można uzyskać na dwa sposoby – pierwszy z nich to fotografie typu packshot, wykonane od przodu tak, aby widoczny był design słoiczka oraz etykieta. Można dopełnić je zdjęciami aranżowanymi produktów z wykorzystaniem akcesoriów – najlepiej sprawdzają się tutaj przede wszystkim kwiaty, czy produkty spożywcze korespondujące z nutami zapachowymi świec. Takie rozwiązanie ma także tę zaletę, że odbiorcy znacznie łatwiej skojarzą sobie zapach danego wariantu świecy, co ułatwi im ich zakup.

Jak wykonać zdjęcia produktowe dekoracji domowych, aby prezentowały się efektownie?

Fotografie produktowe dekoracji domowych wymagają podkreślenia wyjątkowego designu, w co najlepiej wpisują się ujęcia typu packshot, eksponujące wszelkie detale artykułu. Wiele z nich ma połyskujące lub lustrzane elementy, dlatego konieczne jest wtedy łączenie głębi ostrości, co uzyskuje się poprzez wykonanie serii zdjęć połączonych w jedną całość. Dzięki temu prezentują się one wytwornie, a ich blask jest bardzo dobrze wyeksponowany.

fotografia reklamowa nawilżacz powietrza w aranżacji domowej

Jak sprawić, że zdjęcia produktowe nawilżaczy powietrza będą prezentować się atrakcyjnie?

Obecnie nawilżacze powietrza są chętnie wybieranymi produktami, które znacznie zwiększają komfort przebywania we wnętrzach z uwagi na ich zdolność do poprawiania warunków wilgotnościowych, ale także na roztaczany przez nie przyjemny zapach. Są one również wyjątkową dekoracją wnętrza, dlatego zdjęcia produktowe w tym przypadku powinny ukazać unikatowy design w połączeniu z wysoką funkcjonalnością, co wymaga od fotografa kreatywności w wykonywaniu zdjęć. Dobrym pomysłem jest wykorzystanie czarnego tła, które doskonale eksponuje unoszącą się parę wodną, ponadto taka oprawa zdjęć artykułów home sprawia, że prezentują się one znacznie bardziej luksusowo.