Zdjęcia produktowe zegarków, packshoty

Zdjęcia produktowe zegarków dla sklepów internetowych

Dobra fotografia produktowa ma ogromne znaczenie dla sukcesu sprzedażowego produktów, w tym zegarków. Dotyczy to zarówno produktów średniego segmentu, jak i tych premium, zwłaszcza w sklepie internetowym. Wykonanie takich zdjęć nie jest łatwe, bowiem w większości mamy do czynienia z bardzo zróżnicowanymi materiałami. Mowa tutaj o połyskującej kopercie, odbijającej światło tarczy, czy skórzanych paskach. Wiąże się to z koniecznością zastosowania przez fotografa tak zwanego focus stacking’u. 

Packshoty zegarków z obiektywem makro

Najlepiej sprawdzają się tutaj zdjęcia produktowe packshot na jednolitym tle z wykorzystaniem obiektywu makro. Jednak nawet najlepszy aparat z odpowiednim obiektywem nie wystarczy do tego, aby każdy element był wystarczająco ostry. Dlatego konieczne jest zastosowanie wspomnianej techniki, opierającej się na tworzeniu zdjęć skupiających ostrość osobno na każdym elemencie zegarka. Wszystkie zdjęcia łączy się następnie w procesie obróbki w programie graficznym, dzięki czemu całość dobrze się prezentuje, a konsument może dostrzec wyraźnie każdy detal. 

Efekt uśmiechniętego zegarka zwiększa konwersję w sklepach internetowych

Być może wielu konsumentów nie zwraca szczególnej uwagi na pewien szczegół w fotografii produktowej zegarków, to jednak ma on ogromne znacznie dla sukcesu sprzedażowego danego produktu. Mowa tutaj o tak zwanym efekcie uśmiechniętego zegarka, gdzie wskazówki ustawione są w specyficzny sposób – wskazówka godzinowa i minutowa powinny być ustawione tak, aby tworzyły literę „V”, z kolei sekundowa powinna znajdować się pomiędzy nimi. Sprawdza się to szczególnie w przypadku modeli z okrągłymi aplikacjami na tarczy, ponieważ dzięki temu można uzyskać efekt, jakby zegarek się do nas uśmiechał. Konieczne jest wtedy zastosowanie ujęcia z góry i miękkiego światła, aby efekt ten wywołał pozytywne odczucia wśród odbiorców. 

Jak przygotować zegarki do fotografii produktowej?

Zdjęcia produktowe w przypadku zegarków wymagają od fotografa wprawy w zakresie ustawienia poszczególnych parametrów, zarówno oświetlenia, jak i samego aparatu, ale także produktu. 

  • Stosowane w tym przypadku fotografie packshot tworzone są z bliskiej odległości tak, aby wszelkie szczegóły były dobrze uwidocznione.
  • Aparat pozwala uwypuklić zalety każdego modelu, ale także pewnie niedoskonałości, takie jak drobne zanieczyszczenia w postaci włókien. Dlatego konieczne jest zakładanie bawełnianych rękawiczek i wypolerowanie tarczy (nierzadko także metalowych bransolet) oraz koperty, w czym pomocne okazują się ściereczki z mikrofibry. Jeżeli po ustawieniu produktu zauważymy w aparacie kurz, czy inne drobinki, można je usunąć za pomocą sprężonego powietrza. 

Warto tutaj dodać, że zdjęcia wykonywane dla e-commerce są tutaj szczególnie ważne. Kluczowe jest oczywiście odpowiednie przedstawienie zegarków, by zwiększać skuteczność sprzedażową. Należy mieć również na uwadze aspekty techniczne, tj. fotografie powinny być przygotowane zgodnie z najnowszymi wytycznymi, w odpowiedniem rozszerzeniu, wymiarach, by nie obciążały sklepów internetowych, itd. Wpływa to nie tylko na skuteczność sprzedażową, komfort przeglądania produktów online, ale także pozycjonowanie serwisu.

w studio przygotuje dla Twojego sklepu profesjonalne zdjęcia produktowe zegarków

Fotografie produktowe, w tym packshoty zegarków warto zlecić profesjonalistom, ponieważ wtedy możliwe jest uzyskanie wysokiej konwersji – klienci będą chętnie dokonywali zakupów, dlatego jest to doskonała inwestycja w rozwój firmy. w studio oferuje szybką wycenę, oraz efektowne zdjęcia, które z pewnością nie umkną uwadze konsumentów.