Zdjęcia na białym tle

Zalety zdjęć produktowych na białym tle

Fotografie na białym tle stanowią jeden z elementów fotografii produktowej, które mają na celu wyeksponować dany artykuł i zachęcić konsumentów do jego zakupu. Zdjęcia produktowe na białym tle mają wiele zalet, w tym między innymi:

  • Są uniwersalne – białe tło sprawia, że zdjęcia produktowe prezentują się bardzo profesjonalnie i można je wykorzystywać na różne sposoby, na przykład na banerach, stronach internetowych, czy w katalogach.
  • Fotografie na białym tle pokazują produkty w neutralnym ujęciu, co rewelacyjnie sprawdza się praktycznie w każdej branży – od odzieżowej, przez elektroniczną, po budowlaną.
  • Produktowe zdjęcia na białym tle podkreślają wszelkie walory każdego artykułu, zwracając jednocześnie uwagę odbiorców na wszystkie detale. Pozwala to zbudować zaufanie do marki, co procentuje w dłuższej perspektywie czasowej.
  • Białe tło stosowane w fotografii produktowej sprawia, że wykonanie zdjęć nie jest trudne, a ich dalsza produkcja jest dosyć prosta, dzięki czemu w krótkim czasie można przygotować wiele ujęć różnych produktów.
Zdjęcia flatshot odzieży
Zdjęcia plecaków na białym tle

Zalety zdjęć produktowych na białym tle

Podstawą dobrych fotografii na białym tle jest źródło światła, które skutecznie doświetli przestrzeń, eksponując detale produktu. Niezwykle przydatny okazuje się tutaj namiot bezcieniowy – jego zadaniem jest rozpraszanie światła oraz redukcja cieni, dzięki czemu tło jest jednolite, a na obiektach nie pojawiają się refleksy świetlne.

Najlepiej jest zastosować 2 lampy błyskowe skierowane bezpośrednio na produkt i jedną w stronę tła – ich moc powinna zapewniać prześwietlenie części tła znajdującej się za fotografowanym obiektem, dzięki czemu można uzyskać efekt idealnie białego tła. Specjaliści wskazują, że tło powinno być jaśniejsze o wartość 1-1,5 EV w stosunku do obiektu, którego zdjęcia zamierzamy wykonać.

Ustawienie bilansu bieli w aparacie i wartości ISO

Oczywiście niezbędne jest także ustawienie właściwego ustawienia balansu bieli w aparacie, dostosowanego do światła lamp błyskowych, co pozwoli na wierne oddanie kolorów obiektu. Ponadto dobrze jest zadbać o niskie wartości ISO – w dobrych warunkach oświetleniowych ten parametr powinien być ustawiony w niskim zakresie, najlepiej 100-200, dzięki czemu zdjęcia nie będą miały szumów. Dodatkowo krótki czas naświetlania oraz przesłona o wartości f/8 do f16 pozwoli uzyskać ostre i nieporuszone zdjęcia, co pozwoli na skuteczne wyeksponowanie każdego elementu obiektu.

Przykładowe techniki obróbki zdjęć na białym tle

  • Kadrowanie, czyli wycięcie zbędnych elementów zdjęcia, aby skupić uwagę na produkcie.
  • Korekta, dostosowanie jasności i kontrastu zdjęcia.
  • Dostosowanie kolorów zdjęcia do rzeczywistości lub do marki.
  • Usunięcie ze zdjęcia kurzu, brudu, plam i innych niechcianych elementów.
  • Retusz – poprawa wyglądu produktu, np. wygładzenie skóry lub usunięcie zmarszczek.
  • Dodanie do zdjęcia efektów specjalnych, np. cieni lub odblasków.
Zdjęcia elektroniki na białym tle
Zdjęcia produktowe grzebieni na białym tle

Jak uzyskać idealnie białe tło?

Istnieje kilka sposobów na uzyskanie idealnie białego tła na zdjęciach produktowych:

  • Użycie namiotu bezcieniowego – jest to rozkładane pudełko z białą powierzchnią, które rozprasza światło i eliminuje cienie.
  • Użycie tła fotograficznego, które dostępne jest w różnych kolorach i rozmiarach materiału, które można rozwiesić za produktem.
  • Użycie programu do obróbki zdjęć, w którym można usunąć tło ze zdjęcia i zastąpić je białym kolorem.

Jakie zastosowanie mają produktowe zdjęcia packshot na białym tle?

Zdjęcia produktowe na białym tle doskonale sprawdzą się w sklepach internetowych, zwłaszcza sprzedających odzież, obuwie, czy dodatki, które stanowią istotną część sprzedaży internetowej. Warto jednak pamiętać o tym, że tego typu fotografie na białym tle znajdują zastosowanie w bardzo wielu branżach – w ten sposób można ukazać kosmetyki, meble, sprzęty elektroniczne i wiele innych. Zachęcamy do kontaktu z w studio – przygotowujemy fotografie produktowe różnego rodzaju, w tym na białym tle, które z pewnością przyczynią się do większej konwersji w sklepach internetowych.