Jak zrobić film produktowy?

Jak zrobić film produktowy?

Filmy produktowe odgrywają ogromną rolę w promowaniu artykułów, niezależnie od branży. W sposób szczególny przyciągają one uwagę odbiorców, co przyczynia się do zwiększenia konwersji. Jest to także element wspomagający fotografie produktowe. Dlatego polecane są one firmom, które stawiają na zwiększenie poziomu sprzedaży. W poniższym wpisie wskazujemy, jak krok po kroku zrobić film produktowy, aby mógł on przyciągnąć uwagę szerokiego grona odbiorców – zachęcamy zatem do lektury.

Co jest podstawą w tworzeniu filmików produktowych?

Chcąc, aby filmik produktowy przyniósł sukces w postaci zwiększenia sprzedaży, konieczne jest dokładne zaplanowanie działań. Podstawą w tym zakresie jest stworzenie odpowiedniego scenariusza, w którym zawarte będą wszystkie informacje o sposobie prezentowania produktu. Ponadto jest to metoda, by w prosty sposób usprawnić prace związane bezpośrednio z procesem produkcji, ale także dalszej obróbki. Pozwala to uzyskać spójność przekazu, co wpłynie na finalny odbiór produktowego filmu.

Parametry techniczne produktowych filmów

Dla uzyskania jak najlepszego efektu filmu reklamowego warto stosować się do wskazówek zawartych poniżej:

  • Doskonałym rozwiązaniem będzie wykorzystanie zasady trójpodziału. Oznacza to, że kadr dzieli się na dziewięć równych pól przez zastosowanie dwóch odcinków pionowych i dwóch odcinków poziomych. Obiekt powinien znajdować się w środku kadru, z kolei najistotniejsze punkty powinny być uchwycone w miejscu przecięcia się linii pionowych i poziomych. W ten sposób uwaga odbiorców jest w pełni skupiona na detalach, co ma wpływ na finalny odbiór przygotowanego materiału.
  • Niezwykle istotny jest dobór odpowiedniego oświetlenia, które sprawia, że film produktowy zyskuje odpowiedniego charakteru, co ma wpływ na jego odbiór przez potencjalnych konsumentów. Co w tym przypadku istotne, oświetlenie powinno być równomierne i nie skupiające się na jednym, konkretnym punkcie. W ten sposób uzyskuje się naturalny efekt, który dobrze eksponuje produkt, ale go nie przytłumia.
  • Niezwykle istotne są kwestie techniczne wideo produktowego. Dobry sprzęt to podstawa, warto mieć na uwadze fakt dostosowania parametrów do warunków oświetleniowych, w tym parametru ISO, odnoszącego się do czułości matrycy na światło. Rozproszone, miękkie światło skutecznie doświetlające całą przestrzeń roboczą pozwala na ustawienie tego parametru na niskich wartościach, najlepiej w zakresie 100-800, dzięki czemu nie powstają na produktowym filmie szumy, które mogą negatywnie wpływać na odbiór tego rodzaju materiałów. Równie ważne jest zadbanie o szybkość klatek, czyli to, ile klatek obrazu będzie prezentowane w jednej sekundzie – specjaliści zalecają kręcenie wideo produktowego w zakresie 30 klatek na sekundę (FPS), jednak dla uzyskania przyciągającego uwagę efektu slow motion, możliwe jest również wykorzystanie 60 FPS. Z tym parametrem powiązane są dwa elementy – prędkość migawki oraz rozdzielczość. W przypadku produktowych wideo z 30 FPS zaleca się ustawienie prędkości migawki na poziomie 1/60 sekundy. Rozdzielczość z kolei informuje nas o tym, ile pikseli przypada na jeden kadr obrazu. W odniesieniu do wspomnianej wartości szybkości klatek zaleca się stosowanie rozdzielczości na poziomie 1080p (FULL HD), co pozwala na ich szybkie ładowanie i dobre odwzorowanie szczegółów.
  • Wiele filmów produktowych przeznaczonych jest do udostępniania na platformach społecznościowych, w związku z czym niezbędne jest dostosowanie tego rodzaju materiałów pod względem rozmiaru, czy rozdzielczości.
 

Wysokiej klasy filmy produktowe wykona dla Twojej firmy w studio

Nasze studio specjalizuje się między innymi w tworzeniu filmików produktowych, które z pewnością pozwolą zwiększyć zainteresowanie każdą marką, a tym samym sprzedaż oferowanych produktów, czy usług. Polecamy zapoznać się z naszymi przykładowymi realizacjami filmów produktowych, ale także fotografii produktowej, co pozwoli w sposób kompleksowy zaprezentować ofertę i zachęcić do zakupu potencjalnych Klientów.