Jak zrobić film reklamowy?

Jak zrobić film reklamowy?

Filmy reklamowe odgrywają istotną rolę w promowaniu marek oraz ich produktów lub usług. Specjaliści podzielają zdanie, że w sposób szczególny oddziałują one na uwagę odbiorców. Proces powstawania wideo reklamowego jest złożony i obejmuje szereg elementów, które finalnie pozwolą zwiększyć sprzedaż danej firmy, na co ogromny wpływ ma także kreatywność zastosowanych ujęć oraz efektów. W poniższym artykule opisujemy, jak zrobić film reklamowy, zatem zachęcamy do lektury.

O czym należy pamiętać podczas tworzenia reklamowego filmu?

Przy tworzeniu każdego filmu reklamowego bardzo ważne jest stworzenie skryptu, zwanego także scenariuszem. Zawarte są w nim podstawowe informacje dotyczące długości trwania reklamy, zastosowanych efektów audiowizualnych opisanych sekunda po sekundzie, a także specyfiki prezentowanych obiektów oraz motywu przewodniego samej reklamy. Dla procesu tworzenia reklamowego filmu konieczne jest sprecyzowanie celu takiego materiału wideo wraz z uwzględnieniem grupy docelowej, do jakiej ma być skierowany przekaz płynący z reklamy. Jest to absolutna podstawa, na której opiera się każdy tego rodzaju proces twórczy. 

Aspekty techniczne wysokiej klasy wideo reklamowych

W tworzeniu reklamowych filmów ogromną rolę odgrywają aspekty techniczne, które decydują o jakości powstałego materiału i co się z tym wiąże, także przykuwaniem uwagi odbiorców i przekładającej się na to zwiększonej sprzedaży. Dlatego specjaliści zalecają zwrócenie szczególnej uwagi na następujące parametry: 

• Podstawowa kwestia to ustawienie szybkości klatek (FPS), czyli liczby klatek obrazu przypadającego na jedną sekundę. Standardowo wartość FPS powinna wynosić 30, co pozwala na uzyskanie obrazu odbieranego przez ludzkie oko jako realistycznego. Warto jednak pamiętać, że parametry można modyfikować w zależności od efektu, jaki zamierzamy uzyskać. W przypadku ujęć typu slow motion w wideo reklamowym, stosuje się 60 FPS, można stworzyć także filmy w „hollywoodzkim stylu”, wtedy szybkość klatek zmniejsza się do 24 FPS. 

• W parze z powyższym parametrem idzie także rozdzielczość, czyli liczba pikseli przypadających na jeden kadr. Im większa jest ta wartość, tym więcej szczegółów na filmie jest uwidocznionych. Kluczowe jest jednak to, aby dobrze wyważyć ten parametr, ponieważ wysoka wartość rozdzielczości może sprawić, że filmik reklamowy będzie się dłużej ładował, co negatywnie wpłynie na jego całościowy odbiór. Standardowo stosuje się w reklamowych filmach rozdzielczość 1080p, czyli FULL HD oraz szybkość 30 klatek na sekundę. 

• Kadr powinien być dobrze i równomiernie doświetlony, w związku z czym w kamerze ustawia się parametr ISO na niskich wartościach, najlepiej od 100 do 800, co pozwoli uniknąć ziarnistości. Dodatkowo stosuje się także przysłonę, kontrolującą ilość światła padającego na czujnik aparatu. Obserwujemy tutaj następującą zależność – im niższa wartość przysłony, tym więcej światła zostaje wpuszczone do aparatu, ponieważ otwór w obiektywie się powiększa. Nie ma tutaj idealnej recepty na ustawienie wartości przysłony, ponieważ zależy to od efektu, jaki zamierzamy uzyskać na reklamowym filmie. Przykładowo dla uzyskania efektu rozmytego tła, wartość przysłony powinna być ustawiona na poziomie 2. 

 

Poznaj ofertę reklamowych filmików tworzonych przez w studio

Jesteśmy studiem fotografii produktowej, które specjalizuje się także w tworzeniu filmików reklamowych, w tym między innymi w postaci relsów, znajdujących zastosowanie głównie w mediach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, czy YouTube. Wysokiej klasy sprzęt oraz nieszablonowe podejście sprawia, że nasze wideo reklamowe pozwala zwiększyć widoczność i konwersję prezentowanych produktów. Zachęcamy do zapoznania się z naszymi realizacjami i do kontaktu – przygotujemy szybką wycenę oraz propozycję stworzenia filmików reklamowych, które z pewnością przyciągną uwagę szerokiego grona odbiorców.