Co zrobić, żeby film produktowy stał się viralem? Porady w studio

o zrobić, żeby film produktowy stał się viralem?

W dobie mediów społecznościowych zdecydowanie warto wiedzieć, co zrobić, żeby film produktowy stał się viralem. Młodzi odbiorcy coraz chętniej sugerują się ruchomymi formami promocji, takimi jak krótkie wideo. Przygotowaliśmy kilka wskazówek, jak zrobić viralowy film produktowy.

  1. Zanim przygotujesz produkcję, zbadaj grupę docelową. Warto skorzystać z narzędzi analitycznych platform, na których film będzie udostępniany oraz dobrać odpowiednie hashtagi. 
  2. Pamiętaj, że trendy w sieci stale się zmieniają, dlatego musisz być z nimi na bieżąco. 
  3. Biografia na profilu, który służy do udostępnienia virala w mediach społecznościowych, musi być chwytliwa, zawierać słowa kluczowe związane z branżą i wykorzystywać wezwanie do działania – CTA. 
  4. Zacznij film od czegoś przykuwającego uwagę, sceny, która zainteresuje i zachęci odbiorców do obejrzenia produkcji do końca. 
  5. Wpleć w treść historię związaną z produktem lub marką. Może ona stanowić tło dla popularnego obecnie unboxingu, co stworzy więź między marką a klientem. 
  6. Dopasuj odpowiednią długość treści. Ta cecha jest zależna od portalu, badania dowodzą, że przykładowo na Tik Toku za najlepszą długość uznaje się 15-30 sekund. 
  7. Publikuj treści w godzinach szczytu, w których grupa docelowa jest najaktywniejsza. Zwykle zaleca się publikację między szóstą a dziesiątą rano lub od dziewiętnastej do dwudziestej trzeciej wieczorem w dni powszednie. 
  8. Wykorzystaj popularne dźwięki i muzykę. 
  9. Możesz także rozważyć stworzenie własnego dźwięku, co wpłynie pozytywnie na wizerunek marki i jego unikalność. 
  10. Dołącz nakładki tekstowe i naklejki. 
  11. Pamiętaj o wykorzystaniu odpowiednich hashtagów, które są popularne. Powinny być one konkretne, trafne i zawierać słowa kluczowe. 
  12. Promuj materiał w różnych kanałach SM. 
  13. Zachęcaj do ponownego wyświetlenia. 
  14. Postaw na odrobinę kontrowersji. Skup się na tym, żeby nie ucierpiała reputacja marki, a zamiast tego rozpoczęła się dyskusja na temat Twojego materiału i podjętego w nim tematu. 
  15. Nakłaniaj odbiorców do wyrażania swojej opinii w komentarzach. 
  16. Nawiąż kontakt z odbiorcami. W tym celu odpowiadaj na ich pytania, reaguj na komentarze. 
  17. Współpracuj z popularnymi w danych mediach osobami. 
  18. Prowadź konto biznesowe na kanałach SM. Takie konta odznaczają się innymi możliwościami, w tym bardziej rozbudowanymi statystykami. 
  19. Pamiętaj, że tego typu działania wymagają cierpliwości i odpowiedniej ilości czasu. 
  20. Stwórz kampanię reklamową, która stanie się inwestycją w marketing na portalach społecznościowych

Na co zwrócić uwagę robiąc viralowy film produktowy?

Jedną z ważniejszych cech viralowych filmów produktowych jest ich jakość. Nagrania muszą być wyraźne, kolorystyka żywa, a dźwięk pozbawiony szumów i zakłóceń. Standardem staje się obecnie nagrywanie w jakości 4K. Dobre kamery do tworzenia tego typu treści odznaczają się m.in. szerokokątnym obiektywem, na przykład 29 mm, zoomem optycznym zależnym od ceny produktu (może być 10-krotny, 12-krotny, a w najlepszych modelach jeszcze większy na przykład 20-krotny), przetwornikiem obrazu CMOS. Jeśli nie dysponujesz tego typu sprzętem, zdecydowanie najwygodniejszą opcją jest skorzystanie z usług profesjonalnego studia. Kiedy już film produktowy będzie gotowy, zadbaj o odpowiednią optymalizację pod kątem SEO. W tym celu po publikacji na portalu docelowym upewnij się, że w adresie URL, meta opisie i poście zostały wykorzystane słowa kluczowe. Jedną z form promocji materiałów wideo jest współpraca z influencerami, którzy mogą pomóc w spopularyzowaniu nie tylko nagrania, ale i samego produktu. 

Dlaczego virale są aż tak ważne?

Nie ulega wątpliwości, że aktualne trendy zachęcają do stania się viralem. Dotyczy to przede wszystkim marek, które chcą pozyskać nowych klientów, którzy zostaną z nimi na długie lata. Konkurencja w sieci jest ogromna. Produktowe wideo, które stanie się viralem to jedna z najskuteczniejszych form promocji. Właściwie każdy, kto wypuszcza tego typu materiał, ma nadzieję, że będzie on cieszył się popularnością i będzie chętnie udostępniany przez kolejnych odbiorców. Dzięki temu firma i jej usługi na stałe zapiszą się w pamięci potencjalnych klientów, a kiedy wystąpi u nich potrzeba wypróbowania czegoś nowego, wzrasta szansa, że w pierwszej kolejności pomyślą właśnie o tym usługodawcy. Z tego względu zdecydowanie należy traktować viralowe filmy produktowe jako coś poważnego, realnie skuteczny materiał promocyjny, którego wykonanie musi być profesjonalne. 

Zapraszamy do współpracy z w studio, gdzie na codzień zajmujemy się tworzeniem filmów produktowych, virali, zdjęć produktowych, reklamowych – realizujemy projekty kompleksowo i na najwyższym poziomie.

 

Przeczytaj także inne wpisy oraz sprawdź wybrane usługi: