Co to jest film reklamowy?
Filmy reklamowe to krótkie materiały audiowizualne, mające na celu skierować uwagę odbiorców na dany produkt lub usługę. W zależności od efektu, jaki mają one wywołać oraz gdzie będą one emitowane, ich długość wynosi 10, 15 lub 30 sekund. Specjaliści wskazują, że właśnie z uwagi na fakt długości różnią się one wyraźnie od filmów promocyjnych, które pełnią podobną funkcję, jednak są wyraźnie dłuższe. Istotnym faktem dotyczącym filmów reklamowych jest to, że mają one duże znacznie dla przyciągnięcia uwagi odbiorców, na długo zapadając w ich pamięci, co z jednej strony pozwala zbudować pozytywny wizerunek marki, a z drugiej sprawiają, że relacje z dotychczasowymi konsumentami opierają się na dużym zaufaniu. W obu przypadkach konsekwencją jest zwiększenie poziomu sprzedaży.
Jakie zalety ma film reklamowy?
Pomimo stosunkowo krótkiego czasu trwania reklamowych filmów, wyraźnie zauważa się wzrost zainteresowania odbiorców daną marką, co wynika ze skompensowanej i dynamicznej treści prezentującej dany produkt lub usługę. Już nawet 8-sekundowy billboard sponsorski pozwala wzbudzić ciekawość u odbiorców.
Moc filmów reklamowych polega na zwiększeniu widoczności oferowanych produktów, co w krótkim czasie wiąże się z ich większą sprzedażą. Ponadto pozwalają one pokazać, jaki potencjał drzemie w marce, ale także wizję, jaka przyświeca jej w tworzeniu produktów, czy w zakresie oferowanych usług.
Profesjonalne filmy reklamowe wywołują u odbiorców pozytywne skojarzenia z marką, co ma istotne znaczenie zarówno dla nowych firm, które dopiero pozyskują nowych konsumentów, jak i tych już istniejących, gdyż przyczyniają się one do wzmacniania relacji na linii marka-odbiorca.
Dobry film reklamowy sprawdza się również w przypadku wprowadzania nowych produktów na rynek, czy prezentowania artykułów sezonowych. Takie formy reklamy stosowane są obecnie głównie w Internecie, jednak wciąż znajdują one zastosowanie w ogólnodostępnej, czy lokalnej telewizji, ale także w środkach komunikacji zbiorowej.
Co jest kluczowe w tworzeniu reklamowych filmów?
Kluczem do sukcesu każdego filmu reklamowego jest kreatywne podejście do tego zagadnienia. Krótki materiał wideo promujący dany produkt albo usługę musi być stworzony w taki sposób, aby w przedziale od 10 do 30 sekund (w zależności od preferencji) dobrze wyeksponował sam brand, jak i oferowany zakres działalności. Oczywiście nie bez znaczenia pozostaje kwestia kreatywnego podejścia do tworzenia filmów reklamowych. Oryginalne, niesztampowe rozwiązania pozwalają na wzbudzenie zainteresowania konsumentów, ponadto taka reklama z pewnością na długo zapadnie w pamięci odbiorców.
w studio stworzy dla Twojej marki oryginalne filmiki reklamowe, które z pewnością zwiększą sprzedaż
Jesteśmy studiem fotografii produktowej, które specjalizuje się także w produkcji filmów reklamowych. Oferujemy między innymi stworzenie bardzo modnych w ostatnich latach rolek, czyli tak zwanych reelsów, które powszechnie stosowane są jako element reklamy w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, czy YouTube. Zachęcamy do skorzystania z szerokiej oferty naszych usług, co będzie miało bezpośredni wpływ na sprzedaż produktów, usług danej marki.