Czy sztuczna inteligencja wygeneruje film produktowy?

Czy sztuczna inteligencja wygeneruje film produktowy?

Filmy produktowe mają ogromną siłę przekazu. Według badań 64% konsumentów jest bardziej chętnych na dokonanie zakupu po zapoznaniu się z wideo promującym daną rzecz lub usługę. Stąd też może rodzić się pytanie, które jak najbardziej jest adekwatne w dzisiejszych czasach, czyli czy sztuczna inteligencja wygeneruje film produktowy? 

 

Nowoczesne narzędzia rzeczywiście dają taką możliwość przez utworzenie konspektu, scenariusza i samego materiału audiowizualnego. Nadal jednak potrzebna jest ingerencja człowieka, m.in. przez ustalenie grupy docelowej i zdiagnozowanie jej potrzeb. A czy materiały generowane przez AI są skuteczne? Tutaj zdania są podzielone. Trzeba pamiętać, że chociaż jest to pewne źródło inspiracji, ocenę jakości wideo produktowego najlepiej zostawić ludziom. Sztuczna inteligencja nadal ma pewne luki, które dla żywej osoby są oczywiste i łatwo zauważalne, co pozwala na ich wyeliminowanie w postprodukcji nagrania. 

Czy warto korzystać ze sztucznej inteligencji przy filmach produktowych?

Sztuczna inteligencja może być źródłem inspiracji, swego rodzaju podpowiedzią. Nie zastąpi jednak w pełni pracy żywego człowieka. To właśnie ludzie pracujący nad filmem produktowym mogą spojrzeć na materiał w sposób emocjonalny i realnie ocenić, czy przekaz trafi do grupy docelowej. Narzędzia AI nadal wymagają obsługi prawdziwej osoby, dlatego nie jest to rozwiązanie w stu procentach niezawodne i samodzielne. Analizując kwestie stosowania AI warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych aspektów, żeby wideo mogło być maksymalnie efektywne: 

 

  1. Przekaz powinien być konkretny. Treść wyrażona w sposób ogólnikowy nie przyniesie odpowiednich rezultatów. 
  2. Nie należy tworzyć materiałów w pośpiechu i z brakiem dokładności. W tym celu najlepiej zatrudnić profesjonalistę, który odciąży klienta w kwestii produkcji filmu produktowego, nadal wprowadzając do niego aspekt emocjonalny, którego kategorycznie brakuje komputerom. 
  3. Treść musi być ciekawa. Jednym z rozwiązań może być poszukanie inspiracji w narzędziach AI, jednak trzeba pamiętać, że w ostateczności to człowiek podejmuje decyzję, a komputer go w tym nie wyręczy. Tworzenie skryptu to odpowiednia pora na zastanowienie się, co tak naprawdę interesuje grupę docelową. 

 

Pamiętajmy także o tym, że sztuczna inteligencja nadal popełnia błędy, które musi wyszukać i wyeliminować osoba obsługująca dane narzędzie. Z tego powodu należy traktować otrzymane informacje raczej jako inspirację, podpowiedź, a nie rzetelne dane. 

Dlaczego warto powierzyć produkcję wideo produktowego profesjonalnemu w studio?

Przede wszystkim w studio profesjonaliści, którzy nie tylko znają się na technologii, ale też potrafią ocenić rezultat w sposób emocjonalny. Możemy „ludzkim okiem” ocenić materiał, zweryfikować, czy dany przekaz jest trafny przez wzgląd na emocje – sztuczna inteligencja opiera się natomiast na automatycznych algorytmach.W przypadku filmów produktowych, to jest jeden z kluczowych aspektów ich skuteczności i tutaj AI nie jest w stanie zastąpić człowieka. Ponadto profesjonalnie studio może wykonać szereg różnych form filmów produktowych zachowując spójny przekaz. 

 

Przykładem jest film produktowy obrotowy 360°, który tak jak inne wymaga wprawy operatora kamery. W przypadku takich filmów produktowych stosuje się stoliki obrotowe na przykład o średnicy 30 cm. Cechują się one możliwością programowania czasu obrotu przez 360°, jednak czas ten można także modyfikować w programach do obróbki wideo. Korzystając z usług studia, zyskujesz także pewność na dobranie odpowiednich rozwiązań technologicznych, m.in. kamer o wysokiej jakości, czy dronów, które zapewniają przyciągające uwagę ujęcia z lotu ptaka.

 

 

Dodajmy do tego fakt, że w studio oferuje szeroki zakres różnego rodzaju materiałów, jakie może wyprodukować. Świadczymy usługi kompleksowo – możemy w ramach całej strategii wykonać także fotografie produktowe, czy zdjęcia z drona, lub przykładowo wykonać sesje wizerunkowe w celu budowania zaufania, reputacji firmy. Serdecznie zapraszamy do współpracy.

Zobacz również inne poradniki oraz usługi: