Czym jest product explainer video?
Product explainer video to krótki film wykorzystywany do celów marketingowych lub sprzedażowych. Jego zadaniem jest atrakcyjne i skuteczne przedstawienie produktu, usługi lub pomysłu biznesowego firmy. To film instruktażowy, który marki umieszczają często na stronie docelowej lub głównej firmowego portalu. Czasem umieszcza się go także w mediach społecznościowych, gdzie ma większe szanse na trafienie do potencjalnego odbiorcy. Generalnie uważa się, że dobry film instruktażowy:
– jest krótki – trwa mniej niż 3 minuty, najlepiej od 1 do 2 minut,
– przejawia mocne wezwanie do działania (CTA),
– koncentruje się na rozwiązaniu problemu, odpowiedzi na pytania dotyczące oferty,
– ma styl i ton dopasowany nie tylko do marki, ale i klienta,
– odznacza się wysoką jakością, zarówno pod względem produkcji, jak i treści.
Jak stworzyć film instruktażowy, który będzie skuteczny?
Skupmy się teraz nad pozostałymi radami, jakie dla Ciebie przygotowaliśmy. Jak stworzyć skuteczny film instruktażowy? Przede wszystkim od razu przejdź do rzeczy. Swoje intencje przekaż już w pierwszych 30 sekundach materiału. Używaj też prostego języka i żargonu. Pamiętaj, że zbyt techniczne słownictwo może znudzić odbiorcę i w rezultacie doprowadzić do rezygnacji z zapoznania się z produkcją, a nawet z samym produktem. Ponadto, wypowiadając się, stosuj zwroty w drugiej osobie, mówiąc do widza per “ty” i stosując określenia, takie jak “twoje”. Zadbaj też o swobodny ton, którym będziesz się posługiwać podczas nagrywania explainer video.
Dlaczego warto stworzyć product explainer video?
Bez wątpienia, product explainer video to skuteczna metoda promocji, która niesie ze sobą wiele zalet. Pierwszą z nich jest pomoc klientowi w określeniu jego oczekiwań względem oferty. Co więcej, mamy tu do czynienia nie tylko ze zwykłym przedstawieniem, ale i ożywieniem produktu. Dzięki nagraniu wideo możesz także wyjaśnić, jak działa dana rzecz, czy usługa. Pamiętaj również o tym, że filmy wyjaśniające produkt mogą być naprawdę kreatywne. To pozwala na wprowadzenie klienta w temat w sposób naprawdę porywający i maksymalnie zachęcający do zgłębienia szczegółów. Nagranie zdecydowanie powinno wciągać i dokładnie odpowiadać na wszystkie pytania odbiorcy. Z tego też powodu zachęcamy do przeprowadzenia stosownego researchu dotyczącego potrzeb grupy docelowej.
Postaw na usługi profesjonalnego studio
Ogromnym udogodnieniem jest skorzystanie z profesjonalnych usług studio nagrań. Dzięki temu zyskasz pewność, że Twój materiał został przygotowany dokładnie tak, jak należy – jakościowo, zgodnie z obowiązującymi trendami i z wykorzystaniem nowoczesnej technologii. W studio zajmujące się m.in product explainer video może pochwalić się takim sprzętem, jak kamera z dużą matrycą – 1 cal i większą, która może być wyposażona we wbudowane filtry ND, dzięki czemu nie trzeba korzystać z filtrów zewnętrznych. Pojawia się także płaski profil zapisu LOG, który stosuje się, by zwiększyć zakres dynamiczny, ilość informacji ze świateł i cieni, pomijając “narzucone” przez kamerę profile kolorystyczne. Możliwości, jakie daje profesjonalny sprzęt, jest jednak znacznie więcej.
Dobrą wiadomością jest to, że klient w studio nie musi inwestować w profesjonalny aparat, oprawę, aranżację, oświetlenie, nie musi posiadać doświadczenia ani fachowej wiedzy. Zamiast tego cieszy się z wygody zlecenia wykonania filmu instruktażowego doświadczonemu studio. Realizujemy projekty kompleksowo także można nam zlecić m.in. zdjęcia produktowe, wizerunkowe, czy video z drona. Serdecznie zapraszamy do kontaktu z w studio.
Przeczytaj również inne wpisy oraz zobacz wybrane usługi:
- Filmy, wideo produktowe
- Ile trwa film produktowy?
- Co zrobić, żeby film produktowy stał się viralem?
- Czym jest film z recenzją produktu?
- Czy 75% kupujących polega na zdjęciach produktu podczas zakupów online?
- Fotografia produktowa
- Zdjęcia do sklepów internetowych
- Jak Stworzyć Atrakcyjną Kompozycję W Fotografii Produktowej?