Czym są filmy produktowe?

Czym są filmy produktowe?

Filmy produktowe to krótkie materiały wideo prezentujące w pełnej krasie dany produkt. Mają one istotne znaczenie w dobie sprzedaży internetowej, gdzie konsumenci nie mogą na żywo go zobaczyć, czy fizycznie dotknąć, sprawdzić. Dzięki produktowym filmikom odbiorcy są w stanie dojrzeć wszelkie detale artykułów, łącznie z ich przeznaczeniem, designem, czy fakturą, co stanowi doskonałe dopełnienie fotografii produktowej. Filmy produktowe zajmują istotną część marketingu wideo i mają duże znaczenie dla wzbudzania zainteresowania odbiorców. Doskonałym dowodem są na to badania rynkowe potwierdzające ten fakt, bowiem około 70 procent osób odwiedzających strony internetowe podejmuje decyzje zakupowe na podstawie obejrzanego wideo produktowego. Warto zatem mieć to na uwadze, ponieważ przyczynia się to w bardzo dużym stopniu nie tylko do zwiększenia konwersji, ale także do budowania świadomości marki oraz umacniania relacji z już istniejącą bazą konsumentów.

Rodzaje produktowych filmików

Każdy film produktowy skupia się na danym artykule i na zaprezentowaniu jego wszelkich walorów. Warto jednak mieć na uwadze fakt, że występują one pod wieloma postaciami, z czym wiążą się różne możliwości ich zastosowania. Wśród najczęściej występujących form tego rodzaju materiałów wizualnych wymienia się przede wszystkim: 

• Filmy produktowe w formie poradników, które wykorzystywane są najczęściej. Pokazują one dokładnie produkt z każdej strony, ale także ich działanie. Nierzadko zawierają one objaśnienie działania artykułu, ale także przydatne porady oraz triki dotyczące obsługi. 

• Produktowe filmy demonstracyjne nierzadko mają formę transmisji na żywo, gdzie prezentowane są kluczowe cechy produktu. Jest to świetna forma promocji artykułów o unikalnych właściwościach – możliwe jest w ten sposób ukazanie oryginalnego charakteru artykułów ze zbliżeniem na kluczowe parametry techniczne. 

• Wideo produktowe stanowiące reklamę pionierską sprawdzają się przede wszystkim w przypadku produktów, które są nowo-wprowadzane na rynek. Skupiają się one na ukazaniu wszelkich zalet artykułów, pokazując jednocześnie potencjalnym odbiorcom, jakie korzyści wynikają z ich zakupu. 

• Produktowe filmiki w formie recenzji to bardzo częsta forma współczesnej reklamy, która pozwala w sprytny sposób pokazać, jakie zalety ma dany produkt w zestawieniu z innymi modelami artykułów tej samej klasy. Wykorzystuje się tutaj często opinie innych konsumentów, którzy dany produkt już zakupili, co w tym przypadku całości wideo nadaje autentyczności i stanowi doskonałą formę przekonania ich do zakupu. 

Istotną cechą każdego produktowego wideo jest zachęcenie odbiorców do działania. W marketingu nazywane jest to ‘call to action’ i pozwala wzbudzić u odbiorców chęć posiadania, co ma niezwykle ważne znaczenie dla zwiększenia konwersji. 

 

Poznaj ofertę filmów produktowych od w studio

w studio oferuje między innymi tworzenie wideo produktowych, które pozwolą przyciągnąć szerokie grono odbiorców. Dbamy w tym zakresie o wysoką jakość wykonania – począwszy od ich kręcenia, na postprodukcji skończywszy. Dzięki temu odbiorcy mogą ujrzeć wszelkie detale produktów, co z pewnością zachęci ich do zakupu. Świetnie wspomaga to fotografię produktową, która również wchodzi w zakres naszych usług.