Zalety i możliwości zastosowania filmów reklamowych dla sklepu internetowego
Większość odbiorców kojarzy filmy reklamowe głównie z materiałami wideo prezentowanymi w telewizji, czy w mediach społecznościowych. Okazuje się jednak, że reklamowe filmiki znajdują zastosowanie także w sklepach internetowych, gdzie nierzadko określane są one także jako filmy e-commerce. W zależności od tego, jaki mają dać one efekt, dzielimy je na:
- Filmy reklamowe produktów dla sklepów internetowych, gdzie prezentowane są poszczególne artykuły wraz z ukazaniem ich detali, ale także możliwości zastosowania. Jest to rewelacyjna forma wspomagania fotografii produktowej, co z pewnością przyczyni się do zwiększenia konwersji.
- Reklamowe filmy recenzujące produkty ze sklepu internetowego to ciekawa propozycja do wykorzystania celem bezpośredniego zachęcenia potencjalnych konsumentów do zakupu. Świetnie sprawdza się zwłaszcza w odniesieniu do maszyn oraz urządzeń, ponieważ w ten sposób odbiorcy uzyskują pełną informację na temat sposobu działania oraz obsługi.
- Filmy reklamowe ukazujące kulisy pracy danej firmy, to nieco poboczna gałąź filmów reklamowych dla sklepów internetowych, jednak ich rola jest nie do przecenienia. Uchylają one rąbka tajemnicy odbiorcom, pokazując jak wygląda produkcja towarów, czy codzienna praca firmy. Ma to istotne znaczenie dla budowania pozytywnego wizerunku marki, co z pewnością przyczyni się do zwiększenia sprzedaży.
Jak uzyskać wzrost sprzedaży sklepu internetowego dzięki filmom reklamowym?
Chcąc, aby filmy reklamowe dla sklepów internetowych przyniosły sukces w postaci zwiększenia świadomości marki, jak i sprzedaży, kluczowe jest dokładne zaplanowanie poszczególnych działań. Podstawa do dobry skrypt, zawierający elementy storytellingu.
Nie bez znaczenia pozostaje oczywiście dobry sprzęt, pozwalający na tworzenie wysokiej klasy ujęć, dzięki czemu wideo będzie miało wysoką jakość, co z pewnością przyczyni się do przyciągnięcia uwagi odbiorców.
Kluczowe są parametry kamery, zwłaszcza liczba klatek na sekundę, czyli FPS. Specjaliści wskazują, że dobry reklamowy powinien mieć około 30 FPS dla oddania realizmu, można jednak liczbę klatek zwiększyć nawet do 60, aby uzyskać efekt tzw. zwolnionego tempa. W parze z tym parametrem idzie rozdzielczość, czyli liczba pikseli przypadająca na wartość jednego ekranu. Im jest ona wyższa, tym więcej detali taki film jest w stanie ukazać bez utraty ostrości.
W przypadku filmików reklamowych dla sklepów internetowych sprawdza się przede wszystkim rozdzielność FULL HD, czyli 1080 pikseli. Kolejny parametr, na jaki należy zwrócić uwagę to prędkość migawki – do tworzenia reklamowych filmów eccommerce stosuje się czas otwarcia migawki wynoszący 1/60 sekundy.
Dla uzyskania klimatycznych ujęć powinno stosować się ISO na poziomie od 100 do 800, jednak należy wartość tego parametru dobierać do warunków oświetleniowych, gdyż większe wartości ISO mogą doprowadzić do powstania ziarnistości, co wpłynie negatywnie na odbiór filmu reklamowego ecommerce przez odbiorców.
Odpowiedni storytelling w połączeniu z wysoką jakością materiału wideo sprawia, że z pewnością filmiki reklamowe dla sklepów internetowych przyczynią się do zwiększenia konwersji.
Postaw na usługi sprawdzonego studia w zakresie tworzenia reklamowych filmów do sklepów internetowych
w studio specjalizuje się w szerokim wachlarzu usług, które mają na celu zwiększenie świadomości danej marki, ale także wzrost sprzedaży promowanych produktów. Zachęcamy do zapoznania się z naszym portfolio, w którym prezentujemy realizacje filmów reklamowych między innymi w postaci krótkich rolek, ale także nieco dłuższych spotów, które znajdują zastosowanie między innymi w serwisach streamingowych, czy na platformie YouTube. Dopełnieniem tego z pewnością okażą się także nasze zdjęcia produktowe – takie kompleksowe podejście pozwoli w pełni przedstawić produkty i usługi, zachęcając jednocześnie do ich wyboru.