Ile trwa film produktowy?

Ile trwa film produktowy?

Potrzebujesz skutecznej promocji i zastanawiasz się, ile trwa film produktowy? Warto wiedzieć, że jest to niezwykle istotny aspekt. Jednym z aspektów jest fakt, jak długo może skupić się odbiorca. 

Innym czynnikiem decydującym o długości filmu produktowego jest platforma lub medium, na którym dana produkcja jest prezentowana. Tutaj trzeba wyjaśnić, że różne metody dystrybucji mają inne ograniczenia, dlatego należy się do nich dostosować. Jednocześnie ważne jest to, że odpowiednio przygotowane wideo produktowe pozwoli w krótkim czasie skutecznie zaprezentować ofertę i zachęcić potencjalnego klienta do wypróbowania lub zapoznania się ze szczegółami. Za idealną długość filmu reklamowego uznaje się 30-60 sekund, natomiast filmu sprzedażowego – maksymalnie 30 sekund. 

Gdzie umieścić film produktowy?

Filmy produktowe można wykorzystać jako skuteczną formę promocji oferty firmy. Często spotyka się je na stronach głównych, gdzie od razu po załadowaniu w sposób kreatywny przedstawiają usługi marki. Filmy o charakterze sprzedażowym powinny być krótkie i konkretne. Ważne jest, żeby zawierały tylko istotne informacje i jednocześnie zachęcały do zgłębienia szczegółów we własnym zakresie. 

Warto także opublikować wideo produktowe w mediach społecznościowych, które mają własne wytyczne odnośnie czasu trwania reklam. Za przykład może posłużyć nam stale cieszący się popularnością portal – Facebook. Reklamy in-stream trwają tam od 5 do 10 sekund. Przyciągają uwagę grafiką, przekazem i wezwaniem do działania. Więcej czasu do przedstawienia produktu zapewniają reklamy w aktualnościach. Te trwają od 15 do 30 sekund. Warto wykorzystać je do omówienia najważniejszych cech oferty, dobrym rozwiązaniem jest także zamieszczenie referencji dotychczasowych klientów, co dowiedzie jakości Twoich usług. 

Długość wideo produktowego a oglądalność

Bezwzględnie długość wideo produktowego i jego oglądalność są połączone ze skutecznością przekazu. Dlatego należy zadbać o to, żeby film był zwięzły i łatwo przyswajalny dla odbiorcy, wchodzącego w skład grupy docelowej. Badania dowodzą, że w przypadku serwisu YouTube, użytkownicy chętniej oglądają materiały promocyjne trwające 15 sekund bez pomijania. Stąd też wniosek, że idealny film produktowy wyświetlany przed docelowym nagraniem powinien trwać od 15 do 30 sekund, aby zyskać pewność, że zostanie odtworzony w całości. Kluczowa jest też sama treść przekazu. Trzeba pamiętać, że spersonalizowana forma i emocjonalna więź zachęcają do przyjrzenia się ofercie. Reasumując, wideo produktowe powinno jasno przedstawiać to, co masz do zaoferowania, tak, by nie marnować czasu odbiorcy, a zamiast tego szybko i prosto wyjaśnić mu czego dotyczy usługa.

Jaka długość innych materiałów marketingowych?

Skupmy się teraz na pozostałych średnich długościach zalecanych przy materiałach marketingowych, jakie trafiają do odbiorcy. Możemy wyszczególnić m.in.: 

  • reklamy promocyjne online o długości 15 i 30 sekund, 
  • promocje produktów lub usług od 60 do 90 sekund, 
  • opinie klientów od 1 do 2 minut, 
  • filmy viralowe trwające od 60 do 90 sekund, 
  • demonstracje produktów lub usług od 90 sekund do 3 minut, 
  • opinie o produkcie od 1 do 3 minut. 

 

Ważne jest, aby w tym czasie przedstawić ofertę i zachęcić klientów do działania, w tym wypróbowania produktu. Im szybciej dojdzie się do sedna treści, tym lepiej z punktu widzenia odbiorcy, a to właśnie tym aspektem warto się kierować. Zainteresowanie grupy docelowej jest jedną z gwarancji sukcesu. Trzeba pamiętać także o tym, żeby w materiale pojawiały się tylko konkrety, ponieważ bezcelowe umieszczanie nieistotnych informacji zniechęci odbiorcę do zapoznania się z pełną treścią. Najprostszą opcją jest skorzystanie z usług profesjonalnego studio, które zajmie się produkcją wideo produktowego od A do Z, dbając o wszystkie szczegóły przekazu.

Zobacz także inne wpisy oraz wybrane usługi: