Pierwszym krokiem w sesji produktowej skarpetek jest dobór koncepcji na zdjęcia. W tym celu należy uruchomić nieograniczone pokłady wyobraźni. Istotne jest tło, rekwizyty, a nawet rodzaj wykonanych ujęć. Należy pamiętać także o właściwym oświetleniu. Zdjęcia skarpetek dla sklepów internetowych mają nie tylko przedstawiać rzeczywisty wygląd towaru, ale też, a może i przede wszystkim, zachęcać do zakupu. Z tego powodu muszą być dobrej jakości, ostre, z wyraźnymi detalami, które znajdują się na materiale. Cenną radą jest zatrudnienie w celu zrobienia zdjęć produktowych skarpet profesjonalnego fotografa, który dysponuje stosownym sprzętem – tutaj polecamy usługi w studio.
Zdjęcia skarpetek na płasko - jak je wykonać?
Jedną z możliwości, jeśli chodzi o zdjęcia skarpetek dla e-commerce, jest fotografia na płasko. To idealna opcja nie tylko dla tego konkretnego rodzaju odzieży, ale też dla bluzek, swetrów, czy spodni. Flatlay, bo tak brzmi inna nazwa tej techniki, również zakłada wykorzystanie odpowiedniej koncepcji – kompozycji ujęcia. Ważne jest, żeby aparat był skierowany na obiekt, natomiast oświetlenie po tej samej stronie co aparat. Dotyczy to nie tylko lamp, ale i softboxów, czy dyfuzorów. Pamiętaj, że jakość światła wpływa na jakość zdjęcia skarpetek, dlatego warto się nim bawić. Zadbaj też o właściwy kąt ujęcia. Jeśli odpowiada to wizji, wykorzystaj dodatkowe akcesoria, czy ciekawe tło, które będzie pasowało do fotografowanych ubrań.
Rodzaje zdjęć produktowych skarpetek
Zastanawiasz się, jakie są rodzaje zdjęć produktowych skarpet i innych ubrań? Warto wiedzieć, że jest ich kilka i każde z nich ma swoje charakterystyczne cechy. Przede wszystkim wykorzystywane są packshoty, które mają na celu ukazanie detali odzieży. Wśród ich typów możemy wymienić np.:
– zdjęcia na modelach,
– zdjęcia na manekinach, – zdjęcia typu duch,
– zdjęcia na płasko – flatlay.
Zdjęcia skarpetek na modelach dla e-commerce
Zdjęcia skarpetek na modelach to doskonałe rozwiązanie, jeśli zależy Ci na sesji aranżowanej lub stylizowanej. Tego typu ujęcia mogą pokazać odzież “w życiu codziennym”. Dzięki temu klient platformy sprzedażowej może zainspirować się, jak nosić konkretne ubranie, z czym je łączyć.
Kiedy sprawdzą się zdjęcia skarpetek na manekinach?
Zastanawiasz się, kiedy zdecydować się na zdjęcia skarpet na manekinie? To dobre rozwiązanie w momencie, w którym zależy Ci na dwóch efektach – pokazaniu odzieży po założeniu i przyciągnięciu uwagi jedynie do tego elementu. Nasi fotografowie wykonają dla Ciebie dokładnie takie ujęcia, jakich oczekujesz. Dzięki temu Twoja platforma sprzedażowa będzie w pełni profesjonalna.
Skarpetki w ujęciach typu „duch”
Szczególną popularnością w branży e-commerce cieszą się fotografie typu „ghost”, czyli takie, w których w postprodukcji uzyskuje się efekt niewidzialnego manekina/modela. Wówczas prezentowane jest jedynie ubranie, jednak w formie, w jakiej jest noszone przez żywe osoby.
A może flatlay?
Flatlay pozwoli na zaprezentowanie klientom sklepu produktu w aranżacji. To bardziej kreatywna alternatywa dla zdjęć skarpet typu packshot. Odzieży na ujęciach od góry mogą towarzyszyć akcesoria, które nawiązują do tematu sesji. Tego typu fotografie skarpetek sprawdzą się też w artykułach blogowych, które promują Twoje produkty.
Nowoczesne spojrzenie na fotografię produktową skarpet i innych ubrań
Ciekawym trendem jest też fotografia produktowa skarpetek 360 stopni. Co to takiego? Ujęcie, które pozwala na obracanie obiektu, tak, żeby klient mógł przyjrzeć mu się z każdej strony. To duże udogodnienie dla osób, które zamierzają zrobić zakupy przez internet. Zdjęcia skarpet 360 stopni dla platform sprzedażowych to zdecydowanie sposób na wyróżnienie się na tle konkurencji, która nadal wykorzystuje tradycyjne ujęcia.
Rozwiązania techniczne, które warto znać
Mamy dla Ciebie również kilka wskazówek technicznych, jak wykonywać zdjęcia skarpet na sprzedaż. Przydadzą Ci się one, jeśli chcesz zająć się sesją osobiście. Jeżeli jednak planujesz spory drop do sklepu internetowego i chcesz ułatwić sobie pracę, zachęcamy do skorzystania z usług profesjonalnego fotografa w studio. Przechodząc do sedna, robiąc zdjęcia produktowe odzieży, w tym skarpetek:
– wybieramy obiektyw typu prime o ogniskowej 50 mm,
– ustawiamy przysłonę między f/8 a f/16,
– dbamy o to, żeby ISO było na jak najniższym poziomie,
– przy dłuższym czasie otwarcia migawki sięgamy po statyw, – dbamy o oświetlenie,
– zmniejszamy cień do minimum.
Ponadto, podczas obróbki skupiamy się na tym, by obiekt wyglądał naturalnie i był wyraźny. Przydatne są funkcje zmiany kontrastu oraz nasycenia kolorów. Pamiętaj jednak, żeby nie dać się ponieść wyobraźni i nie przekłamać wyglądu skarpetek. Ten fakt bez wątpienia docenią klienci Twojej platformy sprzedażowej. Jeśli chcesz mieć pewność, że sesja jest najwyższej jakości, koniecznie skontaktuj się z nami w celu ustalenia szczegółów współpracy – chętnie Ci pomożemy.
Poznaj przykładowy zakres naszych usług i przeczytaj inne wpisy blogowe:
– Studio fotografii produktowej
– Zdjęcia produktowe bluzek do sklepu internetowego – jakie wybrać?
– Skąd wziąć zdjęcia produktów do sklepu internetowego?