Jak zrobić film produktowy?

Jak zrobić film produktowy?

Filmy produktowe odgrywają ogromną rolę w promowaniu artykułów, niezależnie od branży. W sposób szczególny przyciągają one uwagę odbiorców, co przyczynia się do zwiększenia konwersji. Jest to także element wspomagający fotografie produktowe. Dlatego polecane są one firmom, które stawiają na zwiększenie poziomu sprzedaży. W poniższym wpisie wskazujemy, jak krok po kroku zrobić film produktowy, aby mógł on przyciągnąć uwagę szerokiego grona odbiorców – zachęcamy zatem do lektury.

Co jest podstawą w tworzeniu filmików produktowych?

Chcąc, aby filmik produktowy przyniósł sukces w postaci zwiększenia sprzedaży, konieczne jest dokładne zaplanowanie działań. Podstawą w tym zakresie jest stworzenie odpowiedniego scenariusza, w którym zawarte będą wszystkie informacje o sposobie prezentowania produktu. Ponadto jest to metoda, by w prosty sposób usprawnić prace związane bezpośrednio z procesem produkcji, ale także dalszej obróbki. Pozwala to uzyskać spójność przekazu, co wpłynie na finalny odbiór produktowego filmu.

fotografia reklamowa aranzacja w studio MMR 24 9

Parametry techniczne produktowych filmów

Dla uzyskania jak najlepszego efektu filmu reklamowego warto stosować się do wskazówek zawartych poniżej:

  • Doskonałym rozwiązaniem będzie wykorzystanie zasady trójpodziału. Oznacza to, że kadr dzieli się na dziewięć równych pól przez zastosowanie dwóch odcinków pionowych i dwóch odcinków poziomych. Obiekt powinien znajdować się w środku kadru, z kolei najistotniejsze punkty powinny być uchwycone w miejscu przecięcia się linii pionowych i poziomych. W ten sposób uwaga odbiorców jest w pełni skupiona na detalach, co ma wpływ na finalny odbiór przygotowanego materiału.
  • Niezwykle istotny jest dobór odpowiedniego oświetlenia, które sprawia, że film produktowy zyskuje odpowiedniego charakteru, co ma wpływ na jego odbiór przez potencjalnych konsumentów. Co w tym przypadku istotne, oświetlenie powinno być równomierne i nie skupiające się na jednym, konkretnym punkcie. W ten sposób uzyskuje się naturalny efekt, który dobrze eksponuje produkt, ale go nie przytłumia.
  • Niezwykle istotne są kwestie techniczne wideo produktowego. Dobry sprzęt to podstawa, warto mieć na uwadze fakt dostosowania parametrów do warunków oświetleniowych, w tym parametru ISO, odnoszącego się do czułości matrycy na światło. Rozproszone, miękkie światło skutecznie doświetlające całą przestrzeń roboczą pozwala na ustawienie tego parametru na niskich wartościach, najlepiej w zakresie 100-800, dzięki czemu nie powstają na produktowym filmie szumy, które mogą negatywnie wpływać na odbiór tego rodzaju materiałów. Równie ważne jest zadbanie o szybkość klatek, czyli to, ile klatek obrazu będzie prezentowane w jednej sekundzie – specjaliści zalecają kręcenie wideo produktowego w zakresie 30 klatek na sekundę (FPS), jednak dla uzyskania przyciągającego uwagę efektu slow motion, możliwe jest również wykorzystanie 60 FPS. Z tym parametrem powiązane są dwa elementy – prędkość migawki oraz rozdzielczość. W przypadku produktowych wideo z 30 FPS zaleca się ustawienie prędkości migawki na poziomie 1/60 sekundy. Rozdzielczość z kolei informuje nas o tym, ile pikseli przypada na jeden kadr obrazu. W odniesieniu do wspomnianej wartości szybkości klatek zaleca się stosowanie rozdzielczości na poziomie 1080p (FULL HD), co pozwala na ich szybkie ładowanie i dobre odwzorowanie szczegółów.
  • Wiele filmów produktowych przeznaczonych jest do udostępniania na platformach społecznościowych, w związku z czym niezbędne jest dostosowanie tego rodzaju materiałów pod względem rozmiaru, czy rozdzielczości.
 

Wysokiej klasy filmy produktowe wykona dla Twojej firmy w studio

Nasze studio specjalizuje się między innymi w tworzeniu filmików produktowych, które z pewnością pozwolą zwiększyć zainteresowanie każdą marką, a tym samym sprzedaż oferowanych produktów, czy usług. Polecamy zapoznać się z naszymi przykładowymi realizacjami filmów produktowych, ale także fotografii produktowej, co pozwoli w sposób kompleksowy zaprezentować ofertę i zachęcić do zakupu potencjalnych Klientów.

fotografia reklamowa aranzacja w studio MPM MOP 74 17

0 / 5. 0