Jaka jest różnica między brand video a filmem produktowym? W studio

Jaka jest różnica między brand video a filmem produktowym?

Promując się, wykorzystując nagrania audiowizualne, możesz spotkać się z różnymi formatami materiałów, w tym brand video i product video. Zastanawiasz się, czym się one różnią? Brand video to film o marce. Ma na celu pokazanie jej historii, tego, kim jesteś -Ty, jako jej założyciel i dlaczego zdecydowałeś się na ten krok. W tego typu treści należy wyjaśnić, jaka jest misja firmy i co przedsiębiorstwo reprezentuje. To nie jest reklama oferty, czy usług. Film produktowy to natomiast materiał wideo, który informuje klientów o Twoim produkcie. Co istotne, nie ma tu znaczenia, czym on właściwie jest. Może to być przedmiot fizyczny, usługa, czy pozycja w menu restauracji. Tego typu materiał szczegółowo opowiada o korzyściach, jakie wynikają z wybrania tego właśnie produktu, a które odniesie potencjalny klient. 

Czym różni się film o marce od filmu produktowego? Konkretne przykłady

Brand video to treści marketingowe, które mogą być materiałami sponsorowanymi lub stworzonymi przez markę. Co istotne, nie reklamują one przedsiębiorstwa w sposób bezpośredni, chociaż omawiają jego wartości. Ma to być forma budowania wizerunku, nie autopromocji. Głównym celem jest tu CTA, czyli skłonienie do działania potencjalnego klienta. Jeśli chodzi natomiast o filmy produktowe, te skupiają się na korzyściach wynikających z wyboru danego przedmiotu, czy usługi wchodzącego w skład oferty. W przeciwieństwie do brand video częściej wykorzystuje się w nich efekty-animacje. Product video skutecznie tłumaczy klientowi, jakie problemy może rozwiązać, korzystając z asortymentu, który promuje materiał. 

Na co zwrócić uwagę?

Jeśli chodzi o filmy produktowe, te powinny dostarczać odbiorcy odpowiedzi na pytania: 

– Co to za produkt? 

– Dla kogo jest przeznaczony? 

– W jaki sposób produkt pomoże klientowi? 

 

Jedną z form takiego przekazu jest materiał instruktażowy, który szczegółowo opisuje zastosowanie i udziela cennych rad. Warto skorzystać z product video w momencie, kiedy chcesz wyjaśnić i sprzedać coś konkretnego. Brand video może przydać się natomiast do zbudowania świadomości marki. Sprawdzi się też w przypadku nowych na rynku inicjatyw. Ważne jest jednak to, aby oba te materiały zostały przygotowane profesjonalnie i odznaczały się jak najwyższą jakością, która już sama w sobie zachęci odbiorcę do zapoznania się z całością treści.

Dlaczego warto skorzystać z usług profesjonalne studio przy produkcji brand video i product video?

Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem jest skorzystanie z usług profesjonalnego w studio, którego pracownicy przygotują dla Ciebie film o marce lub o produkcie. Dlaczego? Korzyści jest wiele, jedną z nich są możliwości techniczne. Operatorzy, którzy zajmują się produkcjami audiowizualnymi zawodowo, dysponują najlepszym dostępnym na rynku sprzętem. Przydatne będą kamery z 1-calową i większą matrycą. To serce tego typu urządzenia, które zapewnia szczegółowość obrazu. Zależy Ci na efekcie slow motion? Tutaj cenny okaże się klatkaż minimum 50 kl./s w przypadku standardu europejskiego PAL. Częstym rozwiązaniem jest też pięcioosiowa stabilizacja, stabilizująca w pięciu osiach o skuteczności około 5 stopni EV. Możliwości technologicznych jest jednak znacznie więcej! W połączeniu z dopracowaną scenerią i postprodukcją możemy mówić o w pełni satysfakcjonującym efekcie dla klienta i potencjalnego odbiorcy. 

Zapraszamy do współpracy z w studio – zajmujemy się nie tylko video produktowym – realizujemy zlecenia kompleksowo, czyli m.in wykonujemy także fotografie produktowe, wizerunkowe, czy też zdjęcia i filmy z drona.

 

Przeczytaj także inne wpisy oraz sprawdź nasze usługi: