Fotografia produktowa packshot AGD

Podstawą zdjęć produktowych sprzętów gospodarstwa domowego są ujęcia typu packshot. Są to fotografie wykonywane na białym tle, co pozwala doskonale podkreślić fakturę i design poszczególnych urządzeń. W ten sposób wykonuje się między innymi fotografie produktowe odkurzaczy, ale także zdjęcia produktowe wiatraków.

Jasne, jednolite tło oraz centralne kadrowanie sprawiają, że spojrzenie odbiorców jest maksymalnie skupione na danym obiekcie. Kluczowa w tym zakresie jest wysoka jakość poszczególnych zdjęć produktowych AGD. Niezbędny okazuje się tutaj obiektyw o ogniskowej 50 mm i większym zakresie. Ma to istotne znaczenie dla prezentacji produktu, ponieważ dzięki temu nie ulega on zniekształceniu, co mogłoby mieć negatywny wpływ na percepcję oferowanych produktów.
Specjaliści fotografii produktowej wykorzystują manualne ustawienia ekspozycji, co pozwala na w pełni kontrolowany proces powstawania fotografii. Najlepiej sprawdzają się niskie wartości przysłony, głównie w zakresie od f9 do f16. Wspominany parametr decyduje o tym, ile światła wpada do obiektywu, co ma istotne znaczenie chociażby dla prezencji zdjęć produktowych kostkarek, czy fotografii produktowej frytkownic. 

zdjęcie packshot czajnik szklany

Jednocześnie zaleca się wykorzystywanie niskich wartości ISO, najlepiej na poziomie 100, aby uniknąć powstawania zakłóceń na fotografii packshot sprzętów AGD. 

Dobrze zaprezentowana oferta sklepu internetowego wymaga powtarzalności w zakresie poszczególnych ujęć, dlatego podobne parametry powinny być zachowanie między innymi w przypadku zdjęć produktowych opiekaczy, czy fotografii produktowych gofrownic.

fotografia-reklamowa-aranzacja-w-studio-MMR-25- 67

W jaki sposób podkreślić detale produktów AGD dzięki zdjęciom produktowym?

Wiele artykułów gospodarstwa domowego ma elegancki design, co można podkreślić efektowymi fotografiami produktowymi, wykonanymi z bliskiej odległości od urządzenia. To sposób wykorzystywany jest między innymi w zdjęciach produktowych piekarników, czy fotografii produktowej mikrofalówek. 

Przeważnie ich obudowy powstają ze stali nierdzewnej lub szczotkowanego materiału, co warte jest podkreślenia, ponieważ w ten sposób możliwe jest zaakcentowanie walorów tych produktów. Takie ujęcia z pewnością okażą się dobrym uzupełnieniem fotografii packshot produktów AGD, dając potencjalnym konsumentom pełną informację na temat ich wyglądu, nierzadko także kwestii funkcjonalności. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że im więcej zdjęć produktów AGD będzie widniało na stronie sklepu internetowego, tym większy będzie poziom konwersji, co wpływa na poprawę wyników sprzedażowych. 

Potęga światła w fotografii produktowej AGD

Dla wyeksponowania walorów produktu konieczne jest zadbanie o właściwe oświetlenie. Dzięki temu możliwe jest podkreślenie faktury oraz trójwymiarowości poszczególnych artykułów gospodarstwa domowego. Niezawodne okazują się tutaj materiałowe softboxy, w których umieszczone są lampy studyjne. Powodują one rozproszenie światła, co znajduje zastosowanie na przykład w fotografii produktowej blenderów, czy zdjęciach produktowych mikserów, ponieważ możliwe jest równe oświetlenie ich powierzchni bez powstania zbędnych cieni i refleksów. Ustawienie źródeł światła po obu stronach obiektu pozwoli dobrze zaznaczyć jego fakturę, jednak powinno być to oświetlenie zbliżone barwą do neutralnego, postrzeganego przez oko ludzkie, co nada zdjęciom jeszcze większego realizmu. 

fotografia-reklamowa-aranzacja-w-studio-MRK-23- 6
fotografia-reklamowa-aranzacja-w-studio-MPM-MCZ-126-Z- 5 1

Zadbaj o odpowiedni storytelling produktowych zdjęć artykułów gospodarstwa domowego

W przypadku wielu produktów niezwykle istotne jest opowiedzenie historii poprzez dobre zdjęcie produktowe AGD. Wykonanie serii aranżowanych fotografii sprawi, że opis danego modelu urządzenia stanie się pełniejszy. Dobrze widać to na przykładzie zdjęć produktowych ekspresów do kawy. Poszczególne ujęcia mogą obejmować kwestie nasypywania kawy do pojemnika, uzupełniania wody i mleka, czy ustawiania trybu urządzenia. Takie fotografie ekspresów do kawy wraz z efektownym i wyczerpującym opisem są gotową receptą na sprzedażowy sukces. 

Taki zabieg sprawdza się również w przypadku zdjęć produktowych nawilżaczy – poszczególne czynności mogą obejmować nalewanie wody, następnie zapachowych olejków oraz uruchomienie sprzętu z pokazaniem delikatnej, wodnej mgiełki, najlepiej na czarnym tle, co doda luksusowego charakteru zdjęciom. 

Wideo produktowe artykułów AGD pozwoli przyciągnąć uwagę szerokiego grona odbiorców

Obecnie wysokiej klasy zdjęcia produktowe sprzętów AGD to podstawa, jeśli chodzi o przyciąganie uwagi odbiorców. Należy jednak wskazać, że ogromne znaczenie mają również produktowe filmy reklamowe, prezentujące przeznaczenie danego wariantu urządzenia. 

Zdjęcia i filmy produktowe parownic - efekt synergii

Dobrze widać to na przykładzie zdjęć produktowych parownic, które uzupełnione o wideo reklamowe, gdzie ukazane są podstawowe czynności obsługowe, zdecydowanie zwiększają atrakcyjność oferty.

Innym przykładem takiego rozwiązania mogą być filmy reklamowe połączone z fotografią produktową żelazek. Krótkie filmy reklamowe, zwłaszcza na ciemniejszym tle, gdzie dobrze wyeksponowana będzie para wodna wydobywająca się z urządzeń, zdecydowanie zwiększają się marketingową całego przekazu.

Zobacz portfolio w studio, w którym prezentujemy przykładowe realizacje sesji produktowych AGD

W zakres usług w studio wchodzą między innymi sesje produktowe sprzętów AGD w ujęciach typu packshot, które świetnie sprawdzają się w sklepach internetowych do zaprezentowania oferty marki, ponadto nadają się one do zastosowania w katalogach. 

Uzupełnieniem tego są aranżowane zdjęcia produktowe sprzętów kuchennych, które dobrze pokazują przeznaczenie danego modelu urządzenia. Uwadze odbiorców polecamy nasze portfolio, w którym zawarliśmy zdjęcia z sesji produktowych z ekspresów do kawy, czy opiekaczy i wielu innych modeli, które z pewnością przyciągną do sklepu internetowego dużą liczbę konsumentów. 

Serdecznie zapraszamy także do współpracy w zakresie przygotowywania filmów produktowych, jako elementu oferty w sklepach internetowych. 

Zachęcamy zatem do współpracy z w studio – przygotujemy najlepszą propozycję wykonania sesji produktów AGD wraz ze szczegółową wyceną. Wybierając w studio zyskujesz korzyści takie jak: 

Serdecznie zapraszamy do kontaktu. 

fotografia-reklamowa-aranzacja-w-studio-MKW-13M- 41