Przedsiębiorstwa oferujące sprzedaż produktów drogą internetową opierają swoją działalność na profesjonalnej fotografii produktowej, która ma wpływ na poziom zainteresowania wśród potencjalnych, ale i obecnych konsumentów. W poniższym artykule wskazujemy, jak zdjęcia produktów pozwalają zwiększyć konwersję w sklepach internetowych i jakie fotografie pozwalają zbudować zaufanie wśród konsumentów, zatem zachęcamy do lektury.
Wpływ zdjęć na konwersję w sklepie internetowym
Nieprawidłowo wyeksponowany towar w sklepie internetowym można porównać do „kupowania kota w worku”, konsument nie ma bowiem możliwości osobiście zobaczyć i dotknąć danego produktu, dlatego ogromną rolę odgrywają tutaj przede wszystkim dobre zdjęcia produktowe, które według statystyk Field Agent pod tytułem „The Digital Shopper: Insights into Today’s Most ‘Connected’ Customers” odpowiadają w 83 procentach za podjęcie decyzji o zakupie towaru, co wynika z faktu, że to właśnie zdjęcia jako pierwsze szybko przyciągają uwagę.
Wspomniane badanie wskazuje, że niemal na równi, bo aż w 82 procentach równie istotny jest szczegółowy opis danego produktu. Co ciekawe, wpływ na wartość współczynnika konwersji ma nie tylko jakość, ale także liczba zdjęć. Pojedyncza fotografia produktu nie wyczerpuje w pełni potrzeb konsumentów pod względem poznania wszystkich detali towaru. Analizy Ebay Research Labs wskazują, że współczynnik konwersji zwiększa się dwukrotnie w porównaniu z ofertami podobnych produktów, w których nie ma żadnych zdjęć. Taki związek można znaleźć również w przypadku ofert produktowych z jednym oraz dwoma zdjęciami – w tym przypadku współczynnik konwersji zwiększa się również dwukrotnie. Prezentowany trend pozwala zatem wskazać na silną korelację pomiędzy liczbą zdjęć, a współczynnikiem konwersji, który tłumaczony jest jako stopień prawdopodobieństwa sprzedaży towaru.
Jak zdjęcia produktowe budują zaufanie klienta?
Ogromne znaczenie dla konwersji ma również to, jakie zdjęcia wykorzystywane są w sklepie internetowym. Pozwalają one jednocześnie na budowanie zaufania wśród klientów oraz pozytywnej relacji w perspektywie długofalowej. Badania firmy Adobe pokazują, że niemal 60 procent konsumentów zwraca uwagę na to, czy zdjęcia mają wysoką rozdzielczość i są odpowiednio ostre. Powinny być jednocześnie wykonane tak, aby ukazywały one dany artykuł z każdej strony wraz z uwidocznieniem wszelkich detali. Idealnie wpisują się w powyższe kwestia fotografie produktowe packshot, których minimalizm pozwala ukazać towar w pełnej krasie. Realizacją takich zdjęć zajmujemy się w w studio, dlatego zachęcamy do skorzystania z naszych usług, które z pewnością znajdą zastosowanie w przypadku większości branż.
Porównanie zdjęć amatorskich i profesjonalnych
Bez wątpienia w kwestii wykonania zdjęć produktowych do sklepów internetowych warto postawić na usługi profesjonalistów. Takie fotografie poznamy przede wszystkim po ostrych i wyrazistych ujęciach, co można uzyskać dzięki zastosowaniu profesjonalnego sprzętu, zwłaszcza jeśli chodzi o lampy, stoliki bezcieniowe oraz wysokiej klasy aparaty fotograficzne. Odpowiednio skonstruowane studio pozwala uzyskać powtarzalność zdjęć produktowych, co ma ogromne znaczenie dla prezentacji asortymentu na stronie sklepu i co jest cechą odróżniającą zdjęcia profesjonalne oraz amatorskie.
Zobacz ofertę naszych usług i przeczytaj inne wpisy blogowe:
– Zdjęcia do sklepów internetowych
– Studio fotografii produktowej
– Jak Zrobić Dobre Wideo Produktowe? Praktyczne Wskazówki I Porady