Co jest potrzebne do fotografii produktowej?
Fotografia produktowa wiedzie obecnie prym w branży usługowej, jest ona bowiem niezbędna do prezentowania klientom produktów oferowanych w sprzedaży internetowej, czy ukazywanych w katalogach. W tym przypadku liczą się umiejętności, jak i zmysł artystyczny, oczywiście niezbędny okazuje się również specjalistyczny sprzęt:
- Dobry aparat fotograficzny to absolutna podstawa, ponieważ bez niego żadne zdjęcie produktowe nie będzie się dobrze prezentowało. Zarówno lustrzanki, jak i aparaty bezlusterkowe będą dobrym wyborem pod warunkiem, że nie będą miały one obiektywów na stałe, ponieważ znacznie utrudnia to dobór parametrów zdjęcia. Oba typy aparatów mają wysokiej klasy matryce o wysokiej rozdzielczości, w tym pełnoklatkową matrycę, czy mniejszą matrycę APS-C – warto w tym miejscu zwrócić uwagę na to, aby w łatwy sposób można było kontrolować i modyfikować ekspozycję, przesłonę, ISO, a także czas otwarcia migawki. Oczywiście niezbędne okażą się również wymienne obiektywy, pozwalające między innymi na fotografowanie niewielkich przedmiotów z bardzo bliskiej odległości. Do wyboru są głównie obiektywy zmienno- i stałoogniskowe, które można dobrać do fotografowanego obiektu, jak i wygody pracy. Do tworzenia zdjęć produktów sprawdzą się również statyw oraz pilot migawki, ponieważ eliminują one szumy oraz rozmycia wynikające z poruszenia aparatem.
- Żadne zdjęcie produktowe nie może się udać bez odpowiedniego oświetlenia studyjnego – błyskowego z czasem naświetlania 1/200 s, które wymaga odpowiedniej synchronizacji z aparatem lub ciągłego, które pozwala upewnić się co do efektu dopiero po wykonaniu zdjęcia.
- Podświetlane stoliki fotograficzne pozwalają wyeksponować produkty, zwłaszcza te niewielkiej wielkości. Warto zaopatrzyć się w modele obrotowe, pozwalające na tworzenie ujęć 360°.
- Tło jest kolejnym elementem niezbędnym w fotografii produktowej, zwłaszcza packshotowej. Zaleca się, aby było ono białe, co stanowi także wymóg niektórych platform sprzedażowych, jak na przykład Amazon. Jednolite, białe tło znacznie ułatwia wycinanie przestrzeni za produktem, ale warto skłonić się także ku tym w czarnym kolorze, co sprawdzi się podczas tworzenia zdjęć utożsamianych z markami premium.
- Zdjęcia produktowe mają za zadanie ukazać walory danego artykułu, dlatego warto zaopatrzyć się w dodatkowe akcesoria, przydatne do przygotowywania ich do sesji. Mowa tutaj głównie o bawełnianych rękawiczkach, miękkich pędzelkach, czy ściereczkach, a nawet rolkach do kłaczków, które pozwalają pozbyć się niewielkich zanieczyszczeń, które w obiektywie aparatu mogą być znacznie bardziej wyeksponowane.
Jak zacząć przygodę z fotografią produktową?
Bez wątpienia doświadczenie ma w fotografii produktowej największe znaczenie, jednak warto dodać, że powinno być to poparte wiedzą teoretyczną. Mowa tutaj przede wszystkim o znajomości poszczególnych funkcji aparatu oraz ich znaczenia w procesie tworzenia zdjęć, a także roli oświetlenia podczas fotografowania. Niemniej warto również eksperymentować z poszczególnymi ujęciami. O ile zdjęcia typu packshot mają precyzyjnie określone cechy, o tyle zdjęcia aranżowane, w tym katalogowe stwarzają szerokie pole do popisu, co pozwala uzyskać nierzadko bardzo ciekawe efekty.
W Studio przygotuje dla każdej firmy efektowne zdjęcia produktowe
Zachęcamy do kontaktu z w studio, które zajmuje się tworzeniem zdjęć produktów. Nasi specjaliści przygotują ofertę wraz ze szczegółową wyceną. Polecamy zapoznać się także z naszym portfolio, gdzie znajdują się przykładowe realizacje z sesji produktowych, a także reklamowych.