Wybór platformy społecznościowej ma kluczowe znaczenie dla skuteczności reklamy

Zanim postanowimy stworzyć reklamę w mediach społecznościowych, konieczny jest wybór odpowiedniej platformy. Kilku graczy ma ogromne znaczenie na światowym, ale także polskim rynku, dlatego wybór odpowiedniego medium pozwoli dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców. Niezwykle przydatne są raporty analizujące ruch na poszczególnych platformach z uwzględnieniem płci, ale także wieku użytkowników, oraz innych kluczowych parametrów. Od lat większość użytkowników korzysta z Facebooka, dlatego reklama na media społecznościowe w pierwszej kolejności powinna być skierowana właśnie tam, ale Instagram, TikTok, czy Youtube pozwolą także dotrzeć do wielu użytkowników i stają się coraz silniejsze. Należy jednak mieć na uwadze, że w zależności od rodzaju prowadzonej działaności, dane kanał social media może być mniej lub bardziej skuteczny.

fotografia-reklamowa-aranzacja-MZP-03-23-w-studio
fotografia-reklamowa-aranzacja-rower-detal-w-studio
fotografia-reklamowa-aranzacja-w-studio-dodatkowe-mgla-kwadrat

Jak stworzyć wideo reklamowe na media społecznościowe?

Serwis Youtube jest jednym z najlepszych kanałów do zastosowania reklamy w formie wideo. Dobrze sprawdzają się między innymi filmy typu Shorts w płaszczyźnie pionowej w formacie 9:16, które pozwalają dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Kluczowe jest jednak w tym przypadku stałe publikowanie filmów reklamowych, w czym pomoże w studio, specjalizujące się w fotografii reklamowej, ale także filmowaniu na wiele platform internetowych z wykorzystaniem wysokiej klasy aparatów oraz mikrofonów, dzięki którym dźwięk jest wyrazisty, ale i głęboki. Bardzo ważne w procesie tworzenia wideo reklamowego na Youtube jest zachowanie odpowiedniej rozdzielczości, najlepiej w Full HD, co w połączeniu ze wspomnianymi proporcjami i bitratem oferuje materiał wysokiej jakości. Format 9:16, a także 4:5 sprawdza się głównie w przypadku smartfonów, gdyż w ten sposób obraz ekranu jest dobrze wypełniony, a ma to istotne znaczenie dla sukcesu danego filmu reklamowego na SM, ponieważ większość użytkowników korzysta obecnie ze smartfonów. Domyślne funkcje pozwalają na stworzenie wideo o długości do 15 minut, jednak weryfikacja konta w serwisie Google pozwala znacznie wydłużyć czas takiego wideo reklamowego. Youtube pozwala na publikację filmów w różnej rozdzielczości – MPEG4, MP4, AVI, czy WMV.

Na dłuższe filmy reklamowe pozwala także serwis Instagram – jest to funkcja IGTV, dzięki której można publikować filmy o długości do 15 minut o formacie MP4. Niezbędne jest tutaj zachowanie proporcji 9:16 (w przypadku orientacji pionowej) lub 16:9 (w przypadku orientacji poziomej). Cechą dobrego filmu zgodnie ze standardem tej platformy to FPS o wartości minimum 30 klatek na sekundę oraz rozdzielczości 720 pikseli.

Filmy reklamowe na Facebooku można publikować dzięki opcji FacebookWatch, których długość i rozmiar nie mogą przekraczać odpowiednio 240 minut oraz 10 gigabajtów. Specjaliści wskazują, że najlepiej zapisywać je w formacie MP4 z rozdzielczością poniżej 1080 pikseli. Bardzo ważne jest zachowanie kompresji dźwięku AAC na poziomie większym niż 128 kb/s.

Ujęcia slow motion

W każdym serwisie bardzo dobrze sprawdzają się ujęcia slow motion, czyli filmy reklamowe w zwolnionym tempie. Pozwalają one w sposób szczególny przyciągnąć uwagę odbiorców, co pozwala uzyskać wysoki stopień konwersji. Skupiają one uwagę na kluczowym elemencie ujęcia, ale także budują napięcie, z czego skorzystała jedna z wiodących marek telefonów komórkowych, aby zaprezentować jedną z istotnych funkcji sprzętu. w studio zajmuje się tworzeniem reklamowych filmów slow motion, których istotną jest stworzenie obrazu z parametrem aparatu ustawionym na poziomie FPS 120, a nawet 240. Następnie w procesie post produkcji uzyskuje się efekt spowolnionego tempa.

Czym są reelsy i jak je wykonać?

Platforma społecznościowe TikTok jako jedna z pierwszych wypromowała rolki, zwane także reelsami. Są to krótkie filmiki o długości do 60 sekund, które cieszą się ogromną popularnością, dlatego powszechnie zaczęły być wykorzystywane także na Instagramie, a następie w serwisie YouTube, czy Facebook. Rolki znajdują zastosowanie jako krótkie wideo reklamowe, które pozwala dotrzeć do szerokiego grona konsumentów, z czego powszechnie korzysta wiele marek modowych, kosmetycznych, biżuteryjnych, spożywczych i wiele innych. 

Kluczową cechą takich krótkich filmików promocyjnych jest ich zwięzła i efektowna forma, jednak aby cieszyły się one szerokim zainteresowaniem wśród odbiorców konieczne jest określenie celu takiej reklamy oraz jej motywu przewodniego. 

Oczywiście niezbędny okazuje się podkład dźwiękowy – platformy społecznościowe takie jak Instagram, czy TikTok oferują bogatą bazę dźwięków oraz wielu popularnych utworów muzycznych. Takiego reelsa reklamowego można stworzyć samodzielnie dzięki dedykowanemu trybowi, który pozwala na łatwy montaż i dodanie efektów. Jednak jeśli takie krótkie filmiki reklamowe mają przyczynić się do osiągnięcia sukcesu sprzedażowego, dobrze jest skorzystać z oferty profesjonalistów – w studio oferuje stworzenie przyciągających spojrzenia wideo reklamowych w postaci reelsów, które z pewnością zwiększą sprzedaż produktów. 

Jakie zdjęcia reklamowe w mediach społecznościowych są najlepsze?

Wraz z rolkami w mediach społecznościowych sprawdzą się także efektowne fotografie, które mają za zadanie przyciągnąć spojrzenia odbiorców. Sprawdzają się tutaj głównie aranżowane zdjęcia produktowe, zwłaszcza w ujęciu flatshot wraz z zastosowaniem efektownego tła. 

Dobrym przykładem są tutaj reklamy kosmetyków do opalania, którym często towarzyszy tło w postaci piasku, czy wody. Oczywiście fotografowane są także produkty pod kątem tak, aby ukazać ich walory. Takie zdjęcia produktów w mediach społecznościowych najlepiej sprawdzają się na platformie Instagram, która dedykowana jest właśnie fotografiom, ale także w serwisie Facebook, gdzie można zastosować dłuższy opis, czy na X (dawny Twitter), gdzie zdjęciom produktów towarzyszy lakoniczny opis, zazwyczaj na około 280 znaków. Aby fotografie reklamowe produktów na tych platformach konieczne jest nie tylko odpowiednio dopasowane tło, ale także miękkie i równomierne światło osiągane dzięki softboxom oraz dobrym aparatem, w którym można modyfikować parametry ISO, balansu bieli oraz czasu naświetlania. Niezwykle ważne jest także przestrzeganie wymiarów fotografii reklamowych do mediów społecznościowych – ich wymiar powinien wynosić 640 x 960 px (zdjęcia pionowe) i 1200 x 900 px (zdjęcia poziome) w przypadku platformy Facebook oraz 1080 × 566 px dla szerokiej grafiki i 1080 × 1080 px dla standardowych, klasycznych zdjęć w kształcie kwadratu dla platformy Instagram. 

W mediach społecznościowych ważne są także aranżowane zdjęcia lifestyle, gdzie podstawą jest odpowiedni kadr, skierowany na kluczowy element, który ma być sfotografowany. Wykonuje się je między innymi w formacie RAW, który pozwala na stosunkowo prostą obróbkę pod względem barw, jak i kontrastu. Można wykonać je za pomocą smartfona dzięki funkcji PRO, gdzie można samodzielnie dopasować czas ekspozycji, a także ISO pod względem stworzenia zdjęcia, które będzie miało doskonale wyeksponowane barwy. Jednak to profesjonalny aparat fotograficzny w trybie manualnym pozwala uzyskać kadry, które będą przykuwać spojrzenia. Zachęcamy do kontaktu z w studio – przygotowujemy dla każdej branży efektowne zdjęcia reklamowe lifestyle, które sprawdzą się w promowaniu produktów na platformach społecznościowych, takich jak Instagram, czy Facebook.

Zobacz także inne usługi, jakie świadczymy:

Zdjęcia produktowe

Fotografia nieruchomości

Sesje wizerunkowe

Zdjęcia do sklepów internetowych

Zdjęcia ubrań do sklepu internetowego

Zdjęcia produktowe elektroniki

Packshoty