Jak napisać scenariusz filmu produktowego?

Jak napisać scenariusz filmu produktowego?

Scenariusz filmu produktowego to starannie dobrana narracja, która prowadzi odbiorcę na wirtualny spacer po Twoim produkcie. Innymi słowy, opisuje i prezentuje to, co masz do zaoferowania. Wideo tego typu powinno tłumaczyć, jak wykorzystać Twoją usługę i co może zyskać klient. 

 

Jak napisać scenariusz filmu produktowego? Mamy dla Ciebie kilka wskazówek. Przede wszystkim ważne jest to, żeby materiał był przejrzysty i atrakcyjny. Musi też być konkretny, to jest nie pozostawiać złudzeń, czy wątpliwości, z jaką ofertą ma się do czynienia. To jeden z wyznaczników skuteczności. 

Jak zaplanować scenariusz do filmu produktowego?

Na samym początku planowania scenariuszu do filmu produktowego warto urządzić starą dobrą „burzę mózgów”. W tym celu odpowiedz na pytania takie jak: 

– Kim jest grupa docelowa? 

– Gdzie chcesz opublikować wideo? 

– Jakie są główne punkty sprzedaży Twojego produktu? 

– Jaki styl filmu będzie odpowiedni? 

– Jak chcesz zaprezentować produkt na końcu filmu? 

– Jaki jest Twój budżet? 

– W jakim terminie potrzebne jest wideo? 

 

To dobry wstęp do przygotowania scenariusza. Jedną z możliwości jest dodatkowo skorzystanie z szablonu, który ułatwi zarysowanie fabuły i dopracowanie jej oryginalności. Możesz wykorzystać storyboarding, czyli wizualną reprezentację wideo i podzielenie akcji na poszczególne panele. 

Formuła AAA - co to jest?

Jednym z gotowych szablonów scenariusza do filmu produktowego jest formuła AAA, czyli z angielskiego: attention, agitation, activity, action. Tłumacząc, mamy do czynienia z: 

– uwagą – przyciągnięciem uwagi odbiorcy w pierwszej kolejności, 

– pobudzeniem – wzbudzeniem negatywnych emocji, które możesz rozwiązać, 

– aktywnością – pokazaniem, jak rozwiązać problem, 

– działaniem – wezwaniem do akcji i pokazaniem jak uzyskać rozwiązanie problemu. 

 

Pierwszą częścią scenariusza filmu produkcyjnego są uwaga i pobudzenie. Zacznij od czegoś chwytliwego i upewnij się, że odbiorca kojarzy Twoją markę. Warto w tym celu wykorzystać kolorystykę i logo firmy. Środkiem fabuły jest aktywność. Ta część powinna być zwięzła i jasna. Pokaż, co masz do przekazania. Końcem jest akcja, czyli wezwania do działania. To okazja do powiedzenia, czego oczekujesz od odbiorcy. 

Skąd wziąć dobry film produktowy?

Najlepszym rozwiązaniem, jeśli zastanawiasz się, skąd wziąć dobry film produktowy, jest zlecenie jego produkcji profesjonalnemu w studio. Dzięki temu zyskasz pewność, że cały proces przebiegnie z zachowaniem najwyższej dokładności, a efekt będzie w pełni satysfakcjonujący. 

 

Najważniejsze jest to, żeby wideo produktowe i jego scenariusz były skuteczne. Oznacza to, że po publikacji filmu powinna wzrosnąć sprzedaż Twoich usług. W naszej ofercie znajdziesz profesjonalne nagrania. Dobrze wiemy, że materiały audiowizualne cieszą się coraz większą popularnością w mediach społecznościowych. 

Korzystając z najlepszego sprzętu, oferujemy przygotowanie filmów produktowych, do których możemy dodać podkład dźwiękowy lub głos lektora, co jeszcze lepiej przedstawi Cię odbiorcom. W przypadku większych obiektów stosujemy tzw. mini jazdę kamerową po stabilnej powierzchni. Inną możliwością, którą dysponujemy, są stoliki obrotowe, które umożliwiają programowanie czasu obrotu o 360 stopni. Chętnie przedstawimy Ci pozostałe opcje, które uatrakcyjnią Twoje wideo.

 

Sprawdź również inne wpisy blogowe oraz wybrane usługi: