tworzenie scenariusza do wdieo reklamowego

Jak napisać scenariusz filmu produktowego?

Scenariusz filmu produktowego to starannie dobrana narracja, która prowadzi odbiorcę na wirtualny spacer po Twoim produkcie. Innymi słowy, opisuje i prezentuje to, co masz do zaoferowania. Wideo tego typu powinno tłumaczyć, jak wykorzystać Twoją usługę i co może zyskać klient. 

 

Jak napisać scenariusz filmu produktowego? Mamy dla Ciebie kilka wskazówek. Przede wszystkim ważne jest to, żeby materiał był przejrzysty i atrakcyjny. Musi też być konkretny, to jest nie pozostawiać złudzeń, czy wątpliwości, z jaką ofertą ma się do czynienia. To jeden z wyznaczników skuteczności. 

Jak zaplanować scenariusz do filmu produktowego?

Na samym początku planowania scenariuszu do filmu produktowego warto urządzić starą dobrą „burzę mózgów”. W tym celu odpowiedz na pytania takie jak: 

– Kim jest grupa docelowa? 

– Gdzie chcesz opublikować wideo? 

– Jakie są główne punkty sprzedaży Twojego produktu? 

– Jaki styl filmu będzie odpowiedni? 

– Jak chcesz zaprezentować produkt na końcu filmu? 

– Jaki jest Twój budżet? 

– W jakim terminie potrzebne jest wideo? 

 

To dobry wstęp do przygotowania scenariusza. Jedną z możliwości jest dodatkowo skorzystanie z szablonu, który ułatwi zarysowanie fabuły i dopracowanie jej oryginalności. Możesz wykorzystać storyboarding, czyli wizualną reprezentację wideo i podzielenie akcji na poszczególne panele. 

Formuła AAA - co to jest?

Jednym z gotowych szablonów scenariusza do filmu produktowego jest formuła AAA, czyli z angielskiego: attention, agitation, activity, action. Tłumacząc, mamy do czynienia z: 

– uwagą – przyciągnięciem uwagi odbiorcy w pierwszej kolejności, 

– pobudzeniem – wzbudzeniem negatywnych emocji, które możesz rozwiązać, 

– aktywnością – pokazaniem, jak rozwiązać problem, 

– działaniem – wezwaniem do akcji i pokazaniem jak uzyskać rozwiązanie problemu. 

 

Pierwszą częścią scenariusza filmu produkcyjnego są uwaga i pobudzenie. Zacznij od czegoś chwytliwego i upewnij się, że odbiorca kojarzy Twoją markę. Warto w tym celu wykorzystać kolorystykę i logo firmy. Środkiem fabuły jest aktywność. Ta część powinna być zwięzła i jasna. Pokaż, co masz do przekazania. Końcem jest akcja, czyli wezwania do działania. To okazja do powiedzenia, czego oczekujesz od odbiorcy. 

fotografia reklamowa aranzacja w studio MRK 26 006
fotografia reklamowa aranzacja w studio MRK 22 013

Skąd wziąć dobry film produktowy?

Najlepszym rozwiązaniem, jeśli zastanawiasz się, skąd wziąć dobry film produktowy, jest zlecenie jego produkcji profesjonalnemu w studio. Dzięki temu zyskasz pewność, że cały proces przebiegnie z zachowaniem najwyższej dokładności, a efekt będzie w pełni satysfakcjonujący. 

 

Najważniejsze jest to, żeby wideo produktowe i jego scenariusz były skuteczne. Oznacza to, że po publikacji filmu powinna wzrosnąć sprzedaż Twoich usług. W naszej ofercie znajdziesz profesjonalne nagrania. Dobrze wiemy, że materiały audiowizualne cieszą się coraz większą popularnością w mediach społecznościowych. 

Korzystając z najlepszego sprzętu, oferujemy przygotowanie filmów produktowych, do których możemy dodać podkład dźwiękowy lub głos lektora, co jeszcze lepiej przedstawi Cię odbiorcom. W przypadku większych obiektów stosujemy tzw. mini jazdę kamerową po stabilnej powierzchni. Inną możliwością, którą dysponujemy, są stoliki obrotowe, które umożliwiają programowanie czasu obrotu o 360 stopni. Chętnie przedstawimy Ci pozostałe opcje, które uatrakcyjnią Twoje wideo.

 

Sprawdź również inne wpisy blogowe oraz wybrane usługi: