Według szacunków serwisu Allegro, dobre zdjęcie produktowe zwiększa na tej platformie sprzedaż na poziomie nawet 12 procent. Jest to istotna wskazówka zwłaszcza dla firm, które w ten sposób mogą skierować swoją ofertę do większej liczby odbiorców.
Sprawdzone rozwiązanie to wykorzystanie zdjęć produktowych packshot. Jest to typ fotografii ukazującej obiekty na białym tle. Ma to istotne znaczenie z punktu widzenia odbiorców, ponieważ dzięki temu uzyskują one informację o wyglądzie danego artykułu w pełnej krasie.
Specjaliści wskazują, że tego rodzaju ujęcia sprawdzają się jako pierwsze zdjęcie w galerii – w dalszej kolejności można umieścić zdjęcie tego samego produktu, ale w opakowaniu. Warto w tym miejscu wskazać, że im większa liczba zdjęć w galerii, tym większe zainteresowanie ofertą, co widać na przykładzie nawet najprostszych artykułów, jakimi są kluczyki samochodowe.
Zdjęcia odzieży na Allegro
W przypadku zdjęć odzieży na Allegro stosuje się również ujęcia typu duch oraz flatlay. Wymogi pod tym względem są bardzo podobne, co w przypadku klasycznej fotografii produktowej – poszczególne obiekty wykonuje się w studiu na specjalnych stolikach przy dobrym oświetleniu lamp studyjnych rozpraszanych za pomocą softboxów. Najlepiej wykorzystać ręczne parametry aparatu: konieczne jest utrzymanie ISO na niskim poziomie, od 100 do 200 oraz przysłony w zakresie f7.1-f/16 wraz z wolnym czasem otwarcia migawki 1/13. Bardzo ważne jest zastosowanie statywu, wtedy zdjęcia wyjdą nieporuszone i o dużej głębi ostrości, co z pewnością zwiększy sprzedaż produktów.
Jakie tło do zdjęć produktów na Allegro?
Tło do zdjęć produktowych na Allegro jest dowolne – administratorzy serwisu wskazują jednak na konieczność odpowiedniego wyeksponowania wyłącznie danego produktu, bez zbędnych elementów, takich jak dodatkowa treść. Chociaż regulamin serwisu sprzedażowego Allegro daje dowolność w kwestii doboru tła, to jednak warto zastosować takie, które pozwoli w pełni wyeksponować produkt.
Kluczem do sukcesu są zdjęcia produktowe na białym tle, eksponujące wszelkie detale towaru, ale także fotografie produktowe na czarnym tle – one z kolei przydadzą się do wskazania prestiżu produktu, co zachęci potencjalnych konsumentów do zakupu.
Pozostałe parametry zdjęć produktowych na Allegro
Każdy serwis sprzedażowy, w tym Allegro dokładnie precyzuje, jakie parametry mają mieć fotografie produktowe. Każde zdjęcie powinno ukazywać w pełni sprzedawany produkt lub jego opakowanie. Można także umieszczać logotypy produktów, czy marek oraz oznaczenia kolorów, wzorów, przyznane certyfikaty, czy dane techniczne, ale bez tekstu. Na zdjęciach nie można umieszczać nazw produktów, czy sklepów je sprzedających. Bardzo ważne są parametry samego zdjęcia. Produktowe fotografie na Allegro muszą mieć minimalny rozmiar 500 pikseli w przypadku dłuższego boku oraz maksymalny rozmiar 2560×2560 pikseli.
Proporcje są dowolne: 1:1, 4:3, czy 16:9, ale wymagany jest jeden z formatów: JPG/JPG, PNG, WEBP.
w studio wykona dla Twojej firmy oryginalne fotografie produktowe na Allegro
Jesteśmy studiem fotografii produktowej oferującym wysokiej klasy zdjęcia towarów, które będą dostosowane między innymi do wymogów serwisu sprzedażowego Allegro. Zachęcamy do kontaktu z nami celem dokonania szybkiej wyceny sesji produktowej, polecamy także zapoznać się z innymi realizacjami z naszego portfolio.
Zobacz, czym się zajmujemy i przeczytaj inne artykuły blogowe:
– Studio fotografii produktowej
– Fotografia produktowa sukienek
– Jak robić zdjęcia produktów na Allegro?