Jak robić zdjęcia przedmiotów na sprzedaż?

Jak zrobić zdjęcia przedmiotów na sprzedaż?

Sprzedaż internetowa w ostatnich kilku latach zyskała na popularności – mowa tutaj nie tylko o sklepach internetowych, ale także o wielu popularnych platformach, gdzie możemy sprzedać rzeczy, których już nie używamy i dać im drugie życie. W obu przypadkach konieczny jest dokładny opis produktu tak, aby potencjalny konsument uzyskał o nim możliwie największą ilość informacji, ale także przygotowanie odpowiednich fotografii. Jest to niezwykle istotna kwestia, bowiem dla większości osób to zdjęcia artykułu przesądzają o zainteresowaniu daną ofertą. O tym, jak je przygotować, opisujemy szczegółowo w poniższym artykule, zatem zachęcamy do lektury.

Jakie parametry powinien mieć aparat do fotografowania przedmiotów wystawianych na aukcjach?

Chcąc, by zdjęcie produktów na sprzedaż bezpośrednio przekładało się na ich sprzedaż, konieczne jest zadbanie o odpowiednie parametry samego aparatu, jak i oświetlenia oraz ekspozycji, w czym pomocne okażą się następujące wskazówki:

• Fotografie możemy wykonywać profesjonalnym aparatem lustrzanym lub cyfrowym, warto jednak pamiętać o tym, że współcześnie produkowane smartfony mają wbudowane aparaty wysokiej jakości, które także pozwalają uzyskać ciekawe efekty.

• Zdjęcie, które ma wyglądać profesjonalnie, wymaga od nas dostosowania aparatu pod względem wielu funkcji, takie jak balans bieli. Powinien on odpowiadać warunkom oświetleniowym, które aktualnie obowiązują w pomieszczeniu, gdzie wykonujemy zdjęcia. Warto jednak mieć na uwadze, że dobranie określonego trybu (na przykład światła żarowego w miejscu oświetlonym sztucznym światłem żarówek) nie zawsze pozwoli uzyskać wierne odwzorowanie kolorów, dlatego wymaga to od fotografa analizowania tego parametru i dopasowania go tak, aby możliwie jak najlepiej odpowiadał rzeczywistości.
• Niezwykle istotny jest kolejny parametr, czyli ISO. Według specjalistów powinien mieć on możliwie najniższy zakres, ponieważ w ten sposób zdjęcie nie będzie miało szumów w postaci ziarnistości. Jednak należy intuicyjnie podchodzić do ISO, bowiem różne przedmioty wymagają osobnego podejścia. Najlepiej jest rozpoczynać fotografowanie z ISO ustawionym na poziomie 100 i jeśli jest taka potrzeba, to stopniowo zwiększać tę wartość do 400, czy 800 obserwując, czy na zdjęciach nie pojawia się szum.
• Robiąc zdjęcia przedmiotów na sprzedaż, nie sposób nie wspomnieć o głębi ostrości oraz czasu otwarcia przesłony, które razem decydują o tym, czy wykonana fotografia jest ostra, co oczywiście finalnie wpływa na to, czy jest ona postrzegana jako wysokiej jakości. Zdaniem fotografów konieczne jest tutaj zastosowanie krótkiego czasu naświetlania, co można swobodnie modyfikować dzięki zastosowaniu statywu, który znacznie ułatwi to zadanie, a także dużej głębi ostrości.

Ważną wskazówką, przy fotografowaniu małych produktów, jest fakt, że im mniejszy jest produkt, tym potrzebna jest większa głębia ostrości.

• W kontekście ostrości wykonywanych zdjęć niezwykle istotne jest także parametr automatycznego ustawiania ostrości AF, zwanego potocznie autofocusem. Aby zdjęcie produktów na sprzedaż wyglądało profesjonalnie, konieczne jest skierowanie go na centralne miejsce danego artykułu, można także zastosować wielopunktowe wyostrzenie obrazu, niezwykle pomocna okaże się również opcja stabilizacji obrazu, dzięki czemu fotografie nie będą wyglądały na poruszone.
• Co do zasady, zdjęcia przedmiotów do sprzedaży, czy na aukcje internetowe, powinny być proste w odbiorze, dlatego dobrym pomysłem jest centralne kadrowanie z uwzględnieniem wypełnienia całego kadru. Warto jednak zwrócić uwagę na sposób fotografowania dostosowany do rodzaju artykułu, ponieważ jedne przedmiotu będą lepiej prezentować się od przodu, a inne z boku, czy z góry.
• Nie bez znaczenia pozostaje tło, które na ogół powinno być jasne tak, aby dany produkt był jak najlepiej wyeksponowany, co dotyczy zwłaszcza zdjęć wykorzystywanych sklepach internetowych, ponieważ wskazują one na wysoki profesjonalizm i przywiązywanie wagi do detali.
• Oświetlenie zastosowane podczas tworzenia zdjęć powinno być miękkie i jednocześnie nie pozostawiać odbić, ani cieni. Dlatego w takim przypadku nie sprawdzi się fotografowanie z użyciem lampy błyskowej pozbawionej dyfuzora.

zdjęcie typu duch odzież dziecięca kurtka

Jak najlepiej fotografować odzież – rozłożone, na manekinach, czy na sobie?

Sprzedaż odzieży w Internecie wiedzie tutaj prym, zarówno jeśli chodzi o butiki internetowe, jak i sprzedaż produktów używanych na popularnych platformach. Dzięki temu nierzadko możemy znaleźć perełki w doskonałym stanie i dobrej cenie. Warto w tym miejscu pochylić się nad kwestią stworzenia wyjątkowych fotografii. Najlepszym rozwiązaniem jest wykorzystanie mixu zdjęć z wielu różnych ujęć. Zdjęcia ubrań rozłożonych na płasko pozwolą ukazać krój poszczególnych modeli, czy ukazać ich fakturę. Dobrze jest jednak rozgraniczyć fotografie profesjonalne i do użytku komercyjnego. W pierwszym przypadku powinny one mieć jasne, najlepiej białe tło. Z kolei w drugim przypadku wielu sprzedawców wykorzystuje kawałek tapety, czy linoleum w efektowne wzory, którymi przyciągają uwagę swoim kunsztem na tle innych fotografii, które znajdziemy w aplikacji. Całości dopełnią zdjęcia pokazujące, jak ubranie układa się na ciele.

Najlepiej sprawdzają się zdjęcia na manekinie typu „duch”, co obecnie jest standardem, jeżeli chodzi o butiki internetowe. Wiele osób, które okazjonalnie sprzedają swoje ubrania nie mają możliwości wykorzystania takiego manekina, dlatego wtedy najlepiej założyć dany element garderoby na siebie i poprosić drugą osobę o wykonanie zdjęcia. W każdym przypadku obowiązuje jedna, ale bardzo istotna zasada – im lepiej wyeksponowany będzie produkt i im więcej ukaże on szczegółów, tym większa będzie sprzedaż danego produktu.

W jaki sposób wykonać zdjęcia mniejszych przedmiotów, które zamierzamy sprzedać?

W Internecie powszechnie sprzedawane są także inne artykuły, takie jak biżuteria, elementy galanterii, książki, płyty, etc. W takich przypadkach głównie liczy się dobra ekspozycja, która będzie przyciąga spojrzenia odbiorców. Przydają się tutaj zwłaszcza podświetlane stoliki, pozwalające elegancko wyeksponować produkt i przy okazji dobrze go doświetlić. Znacznie łatwiej mamy w przypadku produktów niewymagających ukazania detali, takich jak wspomniane książki oraz płyty. Można je sfotografować od góry na jednolitym tle lub wykorzystać ciekawe aranżacje, na przykład w otoczeniu kwiatów, aby przyciągać spojrzenia odbiorców.