Jak tworzyć aranżacje do zdjęć produktowych?

 

Zdecydowanie warto wiedzieć, jak tworzyć aranżacje do zdjęć produktowych. Dlaczego? Bo poprawna fotografia produktowa w sklepie internetowym może zwiększyć wprost sprzedaż. Dużym ułatwieniem w tej kwestii jest wynajęcie profesjonalnego fotografa i tutaj polecamy usługi w studio. W naszej ofercie znajdziesz dopracowane ujęcia produktów na sprzedaż. Dbamy o każdy aspekt sesji, nie tylko efekt wizualny, ale i aspekt techniczny. Stosujemy światła studyjne, ustawiamy odpowiednie ISO, a kiedy jest to wskazane, wybieramy efekt makro i skupiamy się na szczegółach. Jeśli jednak platforma jest niewielka, możesz zająć się tym osobiście. Trzeba jednak pamiętać o odpowiedniej aranżacji zdjęć. Możemy pokrótce przedstawić kroki, jakie należy wykonać:

  1. znalezienie pomysłu,
  2. dobranie tła i rekwizytów,
  3. ustawienie światła i kadru,
  4. wykonanie obróbki zdjęcia w programie graficznym.

 

 

 

Pochylmy się nad pierwszym etapem sesji. Aranżacje zdjęć produktowych mogą być inspirowane konkurencją, jednak o wiele oryginalniejsze

będzie sięgnięcie do sztuki, czy prasy. Ważny jest też rodzaj produktu, który fotografujemy. Powinien być on spójny z otoczeniem, które towarzyszy mu na ujęciu. Oferujemy kompleksowe skupienie się na zleceniu i dbałość o poprawne wykonanie każdego z etapów.

Aranżacja fotografii produktowej dla e-commerce - czym się inspirować?

Mamy dla Ciebie o wiele więcej inspiracji, obejmujących aranżację fotografii produktowej dla e-commerce. Pierwszą z nich jest to, że tło nie musi być białe lub czarne. Czasem o wiele ciekawiej prezentują się kontrastujące barwy obiektu i otoczenia. Dużym uznaniem wśród klientów cieszy się też minimalna scenografia – bądź otwarty na nowe pomysły, ale zachowaj umiar. Matowe produkty i błyszcząca powierzchnia oraz błyszczące obiekty i matowe tło to dobre połączenie, które prezentuje się bardzo kreatywnie. Pamiętaj też o jednej istotnej zasadzie – to główne zdjęcie powinno być najbardziej zachęcające. To dlatego, że proces decyzji o zakupie trwa około 30 sekund. Dobrze wiemy, jak ważne są szczegóły w aranżacji zdjęć. Nasze doświadczenie i profesjonalne podejście pozwalają nam na dopasowanie rezultatu sesji dokładnie do potrzeb zleceniodawcy.

Prawidłowa kompozycja wnosi wiele do aranżacji zdjęć dla e-commerce

 

 

 

Zdjęcia produktowe powinny przedstawiać produkt zgodnie z rzeczywistością. Dlatego zadbaj o to, żeby obiekt fotografowany prezentował się tak, jak na żywo w sklepie stacjonarnym. Oznacza to, że perspektywa powinna być neutralna. Jeśli fotografujesz naczynia, na przykład szklanki, skup się na tym, aby kadr przedstawiał ich faktyczny kształt – ujmij na zdjęciu nie tylko ściankę, ale i ucho. Kąt powinien umożliwiać pokazanie całej formy obiektu. Dobrym pomysłem jest też wykorzystanie jednego lub dwóch zdjęć, które prezentują przeznaczenie danego towaru.

Zadbaj o spójność i jakość ujęć!

 

Kolejną wskazówką jest to, żeby zadbać o spójność i jakość ujęć. Jeśli fotografowanym obiektem jest łóżko, zdecydowanie nienaturalnie będzie prezentowało się, jeśli umieścisz je w aranżacji zewnętrznej. Tego typu produkty, jeśli nie chcesz umieścić ich na neutralnym, jednolitym tle, powinny znaleźć się w miejscu, gdzie są wykorzystywane, czyli w tym przypadku w sypialni.

To samo dotyczy naczyń, ubrań, czy parasoli ogrodowych. A jak z jakością? W tej kwestii liczy się m.in. rozdzielczość, czyli poziom szczegółowości wyrażony w pikselach, podkreślenie koloru i faktury przedmiotu oraz ustawienia oświetlenia. Miej na uwadze to, że fotografia produktowa w sklepach internetowych jest mniejsza, by zoptymalizować czas ładowania strony. Zdjęcia wykorzystywane w materiałach drukowanych mają wyższą jakość.

Nie bój się postprodukcji

Postprodukcja zdjęć produktowych to Twój przyjaciel. Ważne jest jednak to, żeby zachować umiar. Możesz popracować nad kontrastem, jasnością i cieniami na fotografii, jednak zadbaj o to, żeby obiekt nadal prezentował się naturalnie. Bez dwóch zdań, zgodność ze stanem rzeczywistym jest tym, co cenią sobie klienci. Pamiętaj, że prostym rozwiązaniem jest zatrudnienie profesjonalisty, który nie tylko stworzy atrakcyjne aranżacje zdjęć produktowych, ale też wykona same ujęcia i podda je obróbce w programie graficznym. To ogromne udogodnienie, zwłaszcza dla właścicieli dużych platform sprzedażowych.

Poznaj przykładowy zakres naszych usług i przeczytaj także inne wpisy blogowe:

Studio fotografii produktowej

Fotografia produktowa

Zdjęcia reklamowe

Fotografia produktowa kurtek

Zdjęcia do sklepów internetowych

Jak robić apetyczne zdjęcia produktowe czekolady?

Zdjęcia produktowe bluzek do sklepu internetowego – jakie wybrać?