Jakie filmy rolki dla social media najlepiej sprzedają?
Rolki, znane też pod anglojęzyczną nazwą reels to jedne z najszybciej rozwijających się rodzajów postów w mediach społecznościowych. Możesz spotkać je m.in. na Instagramie, czy Facebooku, a te portale to popularne platformy do promocji i sprzedaży swoich produktów, czy usług.
Rolki to maksymalnie 60-sekundowe materiały wideo, do których można dodać dźwięk, muzykę lub efekty dźwiękowe z poziomu aplikacji. Wiele marek, głównie z branży beauty i modowej chętnie wykorzystuje je jako formę reklamy, która skutkuje wzrostem sprzedaży wśród odbiorców-użytkowników wybranego kanału SM. To dobry sposób na dotarcie zwłaszcza do młodszego pokolenia, dla którego obcowanie z internetem stało się codziennością i które zdecydowanie preferuje krótkie materiały audiowizualne w porównaniu do treści pisanych.
Jak stworzyć dobrą rolkę? Podstawowe kroki
Jeśli chodzi o to, jak stworzyć rolkę dla social media, która będzie najlepiej sprzedawać Twoje usługi, możemy wymienić kilka podstawowych kroków procesu jej tworzenia.
- Warto pokazać swoją twarz – klienci chętniej zapoznają się z materiałami, na których widoczny jest żywy człowiek.
- Treści powinny być zaplanowane. Dobrym pomysłem jest stworzenie planu wideo i publikacji poszczególnych materiałów w czasie; pamiętaj też o rozeznaniu w tym, jaki przekaz najlepiej trafi do Twojej grupy docelowej.
- Pamiętaj, że ważny jest odpowiedni sprzęt do nagrań, w tym mikrofon lub lampa – oświetlenie jest niezwykle istotne dla zachowania jakości obrazu, a to wyraża Twój profesjonalizm i zaangażowanie.
- Zadbaj o ciekawy przekaz – zmiany ujęć, wizualizacje, efekty dźwiękowe i popularną obecnie muzykę.
Kiedy już upewnisz się, że wszystkie te aspekty są zawarte w Twoim materiale, możesz go opublikować. Miej na uwadze, że to nadal nie koniec Twojej pracy – rolkę należy wypromować, dlatego koniecznie upublicznij ją w kilku social mediach, z których najchętniej korzysta Twoja grupa docelowa.
Jak zwiększyć zasięgi reels?
Ciekawostką jest, że im krótsze rolki, tym większa szansa, że zostaną one obejrzane w całości. Dlaczego to istotne? Ponieważ jest to sygnał dla algorytmu mediów społecznościowych, że materiał jest interesujący dla odbiorcy. Jeśli jednak chcesz przekazać więcej treści, zadbaj o to, żeby już od pierwszych chwil przykuwała uwagę potencjalnego klienta. Materiały powinny wyrażać dokładnie to, co chcesz powiedzieć obserwatorom, dlatego nie należy na siłę ich skracać.
Pamiętaj też o tym, żeby publikować regularnie i dostosowywać teść do obowiązujących trendów. Im lepiej dana rolka zostanie odebrana przez algorytm social mediów, tym bardziej prawdopodobne, że pojawi się ona w rekomendacjach dla szerszej publiczności. Wówczas też możemy mówić o wzroście odbioru przekazu, a jeśli jest on związany z promocją produktu – także jego sprzedażą. Jeśli zależy Ci na maksymalnym profesjonalizmie, skorzystaj z usług w studio, które przygotuje dla Ciebie wysokiej jakości materiał promujący Twoją ofertę.
Zobacz wybrane usługi oraz przeczytaj inna poradniki:
- Fotografie, wideo do kampanii na media społecznościowe
- Filmy, wideo produktowe
- Co zrobić, żeby film produktowy stał się viralem?
- Czym jest film z recenzją produktu?
- Jaka jest różnica między brand video a filmem produktowym?
- Jaki rodzaj fotografii najlepiej się sprzedaje?
- Fotografia produktowa
- Jak Zrobić Dobre Wideo Produktowe? Praktyczne Wskazówki I Porady