Fotografia produktowa jest nieodłączną częścią działalności wielu firm – pozwala ona wypromować produkty tak, aby zachęcić do zakupu konsumentów. Efektowne zdjęcie produktowe wpływa na większą konwersję sklepów internetowych, dlatego warto na ten element zwrócić uwagę. Trendy w tym zakresie stale się zmieniają, dlatego przegląd kilku z nich pokazaliśmy w poniższym artykule. Zachęcamy do lektury.
Prostota – dominujący trend w fotografii produktowej
Jednym z najważniejszych trendów w fotografii produktowej jest prostota. Mowa tutaj zwłaszcza o jasnym, głównie białym tle, co ma istotne znaczenie dla podkreślania walorów produktów. W ten sposób konsumenci otrzymują szczegółową informację na temat kształtu produktu, jego kolorystki, wzornictwa, nierzadko także faktury.
Fotografie produktowe odpowiadające na ten trend wykonujemy w w studio niezależnie od branży – od budowlanej, po odzieżową. W każdym przypadku idealnym rozwiązaniem będą minimalistyczne fotografie, zwłaszcza w ujęciu zwanym packshot. Dzięki temu widoczny jest wyłącznie produkt bez tła, które mogłoby rozpraszać uwagę odbiorców od danego obiektu.
Obrotowa fotografia i jej zastosowanie
Istotne miejsce w obecnych trendach fotografii produktowej zajmują zdjęcia 360°. Jest to odmiana zdjęć packshot na jasnym tle z tą różnicą, że wykonywane są seryjnie i składane w jeden obraz, który ukazuje produkt z każdej strony. Jest to istotna wskazówka dla właścicieli sklepów internetowych, ponieważ w ten sposób potencjalny konsument może obejrzeć towar dokładnie z każdej strony.
Naturalność fotografii produktowej
Dobre zdjęcie produktowe potrafi wyrazić więcej niż tysiąc słów, dlatego według aktualnych trendów w zakresie tej dziedziny fotografii, bardzo ważne jest zachowanie naturalności, ale także stworzenie pewnego rodzaju historii. Taki efekt sprawdza się zwłaszcza przy ukazywaniu produktów na modelach. Dzięki temu konsumenci mogą się wprost utożsamiać z produktem ukazywanym na aranżowanym zdjęciu produktowym, co zachęci go do zakupu.
Monochromia jako jeden z najważniejszych trendów w produktowej fotografii
W obecnych trendach produktowej fotografii bardzo mocno osadzona jest monochromia. Jest to technika wykorzystująca jeden kolor, ale w wielu odcieniach. Odpowiednio zaaranżowany kadr to gwarancja sukcesu. Pomimo jednego dominującego koloru, takie fotografie produktowe w sposób szczególny przykuwają uwagę odbiorców. Zdaniem specjalistów kluczowe jest dobranie kolorystyki w zgodzie z psychologią barw. Przykładowo czerwień kojarzona jest ze zmysłowością, ale także z niebezpieczeństwem, dlatego należy rozważnie podchodzić do wyboru tego odcienia, ze względu na skrajnie odmienne postrzeganie takiej barwy.
Monochromatyczne fotografie produktowe na bazie koloru żółtego pozwalają podkreślić kreatywny charakter artykułu, wzbudzając jednocześnie zaufanie do marki wśród odbiorców. Takie zdjęcia produktowe prezentują się zjawiskowo, wymagają jednak zintegrowanego podejścia, dlatego zachęcamy do kontaktu ze specjalistami w studio, którzy chętnie podejmą się tego zadania.
Zmiany w zakresie rozmiarów zdjęć produktowych
Warto w tym miejscu wspomnieć także o trendzie zmierzającym ku publikacji fotografii produktowych na social mediach. Nie są one różnorodne – przykładowo w serwisie Instagram zdjęcia produktowe na tzw. feedzie powinny mieć format 4:5, z kolei w reelsach i instastories takie proporcje wynoszą już 9:16. w studio zajmuje się również fotografią do reklam na media społecznościowe, zgodnie z najnowszymi wytycznymi tak, aby prezentowały się rewelacyjnie w każdym serwisie.
Zobacz listę kilku przykładowych usług i przeczytaj także inne wpisy blogowe:
– Studio fotografii produktowej
– Zdjęcia do sklepów internetowych
– Jaki obiektyw do zdjęć produktów?