Prowadząc sklep internetowy, możesz zastanawiać się, skąd wziąć do niego zdjęcia? Możliwości jest kilka. Jedną z najpopularniejszych, ale nie jedyną opcją jest zlecenie ich wykonania profesjonalnemu fotografowi. Ta opcja jest z wielu powodów bardzo atrakcyjna. Zlecając sesje produktowe dla e-commerce w studio, zyskujemy przede wszystkim:
– Pewność, że zdjęcia wykonane są zgodnie ze sztuką i dobrymi praktykami w zakresie zwiększania konwersji w sklepach online. Nie jest tajemnicą, że odpowiednio wykonane zdjęcia, przez doświadczonego fotografa wpływają wprost na sprzedaż fotografowanych produktów,
– Wysoką jakość zdjęć, nie musimy się martwić o całą stronę techniczną, czyli odpowiedni, wysokiej jakości aparat, o odpowiednie oświetlenie, o aranżacje, tło, koncepcję na kreatywne fotografie, itd,
– Nie musimy także posiadać fachowej wiedzy, przykładowo, czym jest złota godzina w fotografii i jak ją wykorzystać, czy jakie panują obecnie trendy w fotografii produktowej. Profesjonaliści z w studio zajmą się także takimi elementami, jak np.
a) Dobór odpowiednich ustawień aparatu w danym przypadku,
b) Dobór obiektywu,
c) Szparowanie zdjęć,
d) Focus stacking,
e) Kompozycje w fotografii, w tym złoty podział,
– Niekwestionowaną zaletą, jest też fakt, że takie fotografie wykonywane indywidualnie dla danego sklepu, są unikalne, co bardzo korzystnie wpływa na ich skuteczność,
– Olbrzymim autem jest to, że otrzymuje się gotowe zdjęcia produktowe, wraz z postprodukcją, która pozwala wydobyć z fotografii wszystko, co najlepsze, dając możliwie największą skuteczność sprzedażową w sklepie online,
– Bardzo ważnym elementem jest także licencja przekazana przez w studio, która upoważnia Klienta do użytku zdjęć w zakresie druku oraz social mediów.
Warto wspomnieć też, że profesjonalne studio fotografii oferuje różne rodzaje zdjęć. W naszej ofercie znajdziesz m.in. fotografię produktową, reklamową i wizerunkową. Wykonujemy też wideo reklamowe, zdjęcia aranżacyjne, itd. Podejmując taką współpracę, możesz zatem skorzystać z bardzo wielu możliwość, w tym możesz skonsultować z profesjonalnym
fotografem, jaki rodzaj ująć w danym przypadku odniesie największą skuteczność, np. Packshot, flatlay, zdjęcia typu duch, na manekinie, 3D, oraz inne.
– Co ważne, w studio działa 2-torowo, fotografie można zamawiać na terenie całego kraju, gdyż proces realizacji wygląda w ten sposób, iż zamawiający wysyła do nas produkty do zdjęć, a fotografie są już wykonywana w studio. Drugą opcją jest możliwość przyjazdu do Klienta, by zdjęcia wykonywać na miejscu, w lokalizacji sklepu.
Dlaczego warto mieć dobrej jakości zdjęcia w sklepie online?
Przede wszystkim, wpływają one wprost na sprzedaż. Odpowiednie ułożenie produktów, właściwe ujęcia, ustawienia aparatu, dobór obiektywu, oświetlenie, itd. Wszystkie te elementy odpowiednio dobrane i wykonane, sprawiają, że produkt jest przedstawiony nie tylko w atrakcyjny sposób, ale też podkreślone są jego wszelkie atuty, dzięki czemu rośnie jego atrakcyjność. Unikalne zdjęcia budują także zaufanie wobec sklepu internetowego. Z tego powodu zdecydowanie warto, a nawet należy poświęcić zdjęciom produktowym należytą uwagę.
Skąd jeszcze brać zdjęcia do sklepu internetowego?
Zdjęcia do sklepu internetowego możesz pozyskać także:
– z hurtowni,
– od producenta,
– z darmowych banków zdjęć.
Skupiając się na poszczególnych opcjach, możemy pokrótce je omówić:
Zdjęcia należące do hurtowni chętnie wykorzystywane są przez dystrybutorów ich produktów. Większość z dostawców udostępnia fotografie asortymentu w pliku produktowym. Informacje na ten temat znajdziesz w umowie. Takie rozwiązanie ma jednak sporo wad, przede wszystkim te same zdjęcia są widoczne w każdym sklepie, który ich używa. Tracimy przez to unikalność, nie mamy także wpływu na jakość i sposób robienia tych zdjęć, przez co ich skuteczność sprzedażowa może być osłabiona.
Istnieje także możliwość pozyskania zdjęć od producentów, którzy decydują o tym, czy zdjęcia produktowe można kopiować z ich strony. Tutaj podobnie, jak powyżej, takie rozwiązanie obarczone jest pewnymi wadami.
Innym sposobem są banki zdjęć, ta opcja jest zdecydowanie najmniej korzystna. Przede wszystkim bardzo trudno byłby dobierać odpowiednie zdjęcia dla całego asortymentu w sklepie, by do tego były spójne i przedstawiły atrakcyjnie asortyment. Ten sposób jest na tyle uciążliwy i nie skuteczny, że zdecydowanie nie warto iść w tę stronę. W tym momencie można wskazać, że zdjęcia stockowe, czyli te, które pochodzą z banków zdjęć, są wykorzystywane przede wszystkim na potrzeby artykułów blogowych. Są odpowiednie do ilustracji tekstu, jednak w przypadku strony produktu na platformie e-commerce najlepszym wyborem będzie zlecenie sesji fotografowi.
Jakie jeszcze korzyści daje wykorzystanie unikalnych zdjęć produktowych w e-commerce?
– Wyróżnianie się na tle konkurencji,
– Budowanie zaufania klienta,
– Skupienie na detalach i kluczowych elementach,
– Korzystny wpływ na SEO,
– Możliwość użycia fotografii także poza sklepem, na przykład w artykule blogowym, czy w mediach społecznościowych.
Warto pamiętać, że niektóre platformy sprzedażowe korzystają z kilku podanych wcześniej opcji jednocześnie. Można opracować sklep w taki sposób, aby część fotografii pochodziła od producentów, hurtowni, a część (ta kluczowa dla sprzedaży), wykona była przez profesjonalnych fotografów produktowych. Jest to pewne rozwiązania, jednak z doświadczenia warto wskazać, że najlepszą opcją jest wykonanie wszystkich zdjęć przez profesjonalne studio. Dzięki temu sklep internetowy staje się o wiele bardziej skuteczny sprzedażowo, spójny i unikalny, co przekłada się z czasem na zaufanie i lojalność Klientów.
Możesz skorzystać z kilku opcji jednocześnie
Zapraszamy do kontaktu oraz do skorzystania z darmowej sesji próbnej, w taki sposób najlepiej i najłatwiej przekonać się o jakości i skuteczności pracy profesjonalnego fotografa z w studio.
Zobacz przykładowy zakres naszych usług i przeczytaj również inne wpisy blogowe:
– Studio fotografii produktowej
– Zdjęcia ubrań do sklepu internetowego
– Fotografie, wideo do kampanii na media społecznościowe