Zdjęcia do sklepów internetowych
Jakie znaczenie w sklepach internetowych mają profesjonalnie wykonane zdjęcia?
Zdjęcia stanowią kluczowy element działalności sklepów internetowych. Dzieje się tak, nie tylko z oczywistych powodów, iż produkty online można zobaczyć wyłącznie za pomocą fotografii – nie ma możliwości sprawdzenia faktury materiału, czy zapachu, itd. Zdjęcia w sklepach internetowych pełnią jeszcze kluczową rolę z perspektywy konwersji, skuteczności sprzedażowej danego produktu. Odpowiednio wykonane zdjęcie ma decydujące znaczenie względem prezentacji produktu w sklepie, co wprost przedkłada się na zwiększenie jego atrakcyjności i sprzedaży.
Nierzadko określane są one jako zdjęcia e-commerce, ponieważ mają za zadanie przyciągać uwagę konsumentów tak, by byli oni skłonni do zakupu danego produktu. Dodatkowo w ten sposób buduje się pozytywny wizerunek marki, bowiem pokazuje to odbiorcom, że firma zwraca uwagę na wysoką jakość usług, jak i spójną wizję, co w dłuższej perspektywie czasowej wiąże się z wysoką renomą marki.
Jak zrobić zdjęcia produktowe do sklepu internetowego?
Fotografie produktów do sklepu internetowego pełnią jednocześnie funkcję informacyjną i zachęcającą do zakupu, dlatego ich tworzenie powinno uwzględniać wysoką jakość, czyli głębię ostrości, wierne odwzorowanie barw, pokazanie wszelkich szczegółów wyrobu. W przypadku sklepów internetowych należy zachować równowagę pomiędzy jakością zdjęć a szybkością ładowania strony, ponieważ bezpośrednio decydują one o tym, czy potencjalny konsument będzie chciał skorzystać z oferty.
Kluczowa jest tutaj rozdzielczość, według specjalistów najlepsza to min. 2000 × 2000 pikseli, co ma wiele zalet:
• Nie prowadzi do utraty konwersji, ponieważ nie obserwuje się wtedy spowolnienia ładowania strony.
• Zdjęcia wysokiej rozdzielczości są łatwe do poddawania procesowi obróbki, czyli przycinaniu, wycinaniu elementów, czy zmianie skali.
• Wysoka rozdzielczość pozwala odwzorować wszelkie szczegóły produktu, które można przybliżać i oddalać.
• Fotografie wysokiej jakości wskazują odbiorcom, że sklep zwraca szczególną uwagę na jakość materiałów udostępnianych klientom.
Wysokiej klasy aparaty produkowane współcześnie stwarzają fotografom wiele możliwości pod względem tworzenia zdjęć do sklepów internetowych. Warto jednak pamiętać, że nawet najlepszy sprzęt nie zastąpi umiejętności i doświadczenia fachowca.
Dlatego oprócz aparatu z wieloma trybami pracy niezbędna jest także umiejętność dobierania odpowiedniego oświetlenia. Bez wątpienia najlepiej sprawdza się światło naturalne, którym możemy dodatkowo doświetlić produkt z użyciem blendy fotograficznej, ale dobre lampy fotograficzne to absolutny must have.
Również zastosowanie obiektywów (w tym makro do niewielkich obiektów) nie pozostają bez znaczenia, bowiem każde zdjęcie w sklepie internetowym musi być dobrze wykadrowane i ostre, aby potencjalny klient upewnił się co do cech wizualnych danego produktu.
75 procent osób kupuje w sklepach internetowych na podstawie fotografii
Wymagają one także procesu obróbki, czyli postprodukcji – zostają wtedy podrasowane kolory, usunięte tło czy zbędne elementy, aby całość prezentowała się bez zarzutu. Według szacunków aż 75 procent osób podejmuje decyzje zakupowe w sklepach internetowych wyłącznie na podstawie fotografii, co pokazuje, jak ważne są wysokiej jakości fotografie.
Skąd wziąć zdjęcia do sklepu internetowego?
W tym przypadku istnieje kilka możliwości. Przykładowo możemy wykorzystać zdjęcia udostępniane przez producenta, czy hurtownie. Jest to obarczone jednak poważną wadą, a mianowicie brakiem unikalności. Ryzykujemy wtedy rysę na budowaniu pozytywnego wizerunku firmy. Bardzo duże znacznie ma w tym przypadku fakt, że prezentowy produkt w naszym sklepie online nie wyróżni się na tle konkurencji. Doświadczenie pokazuje, że zdjęciami można budować skuteczną przewagę konkurencyjną i dzięki temu wpływać na wzrost sprzedaży. Dzięki unikalnym zdjęciom, nastawionym na konwersję, sklep internetowy zaczyna się wyróżniać i skutecznie zwiększać sprzedaż.
Dlatego zdecydowanie lepszym pomysłem będzie zlecenie wykonania zdjęć profesjonalnym studiom fotograficznym, które opatrzą poszczególne zdjęcia odpowiednim storytellingiem pod względem estetycznym, co z pewnością zostanie docenione przez odbiorców.
Samodzielne wykonanie
Oczywiście można także wykonywać zdjęcia produktów do e-commerce samodzielnie, nawet zwykłym telefonem komórkowym. Jeśli jednak nie posiadamy profesjonalnej wiedzy i sprzętu, to skuteczność sprzedażowa takich fotografii będzie niska, znacznie niższa, niż tych wykonanych przez profesjonalistów.
Czy stocki/bazy/banki zdjęć
sprawdzą się w e-commerce?
Dostępne są również różnego rodzaju bazy zdjęć, te jednak mają też dużo wad. Przede wszystkim jakość bywa różna. W bankach zdjęć można nawet znaleźć fotografie bezpłatne, jednak trudno liczyć na ich skuteczność sprzedażową. Te lepszej jakości także są odpłatne, ponadto będą one także użyte w innych serwisach internetowych, co stanowi sporo wadę. Takie zdjęcia nie pozwolą też stworzyć spójnego wizerunku sklepu, nie będą przygotowane wg. strategii sprzedażowej i sprawią, że sklep stanie się nieco chaotyczny, co będzie zniechęcało do przeglądania oferty. Ponadto proces poszukiwania zdjęć konkretnego asortymentu jest dosyć kłopotliwy i czasochłonny. Tutaj bez wahania warto wybrać profesjonalne studio, które wykona sprzedażowe zdjęcia produktów. W ten sposób pozwoli budować jakość, renomę sklepu, ale przede wszystkim jego skuteczność w sprzedaży.
Zgody na publikację
Co jest kluczowe, to również fakt, że publikować w sklepie internetowym można jedynie zdjęcia, co do których mamy zgodę na ich prezentację, posiadamy prawa autorskie. Należy na to zwrócić szczególną uwagę, by nie narazić się na prawne konsekwencje.
Zleć wykonanie zdjęć profesjonalistom
w studio oferuje tworzenie fotografii produktowej odpowiedniej do wykorzystania w sklepach internetowych, ale także w katalogach i na blogach. Wysokiej klasy sprzęt oraz dobrze wyposażone studio pozwala na uzyskanie wyjątkowych efektów, dzięki czemu szerokie grono konsumentów z pewnością skorzysta z oferty danego sklepu.
Wybierz w studio, które stworzy piękne fotografie produktowe sukienek
w studio zajmuje się między innymi fotografią produktową sukienek, zarówno na modelach, jak i w ujęciach packshot, które okazują się niezbędne, jeśli chodzi o sprzedaż produktów na platformach sprzedażowych, czy na stronach internetowych. Gwarantujemy szybką wycenę i wysoką jakość fotografii, które z pewnością przyciągną uwagę klientów.