Zdjęcia produktowe kosmetyków, packshoty
Jakie zdjęcia produktowe kosmetyków wykonać do sklepu internetowego?
Wykonanie produktowych zdjęć kosmetyków dla e-commerce powinno w dużej mierze opierać się na względach estetycznych, oddziałujących bezpośrednio na odbiorcę. Mamy tutaj bowiem do czynienia z sytuacją, gdy konsument zamawiający dany produkt przez Internet, czy z katalogu za pomocą sprzedaży wysyłkowej nie ma możliwości zapoznania się z zawartością tego, co znajduje się w opakowaniu. Zamiast tego bazuje na opisie składu, właściwościach, czy znajomości zapachu kosmetyku. Bardzo istotne pozostaje jednak w przypadku sklepu online odpowiednio wykonane zdjęcie, ponieważ to ono oddziałuje na nasze emocje, nierzadko przesądzając o decyzji zakupowej.

Fotografia produktowa kosmetyków przykłady
















Co to jest fotografia produktowa kosmetyków
Fotografia produktowa kosmetyków to profesjonalne zdjęcia Twoich produktów, pokazujące ich detale, kolory i tekstury w realistyczny i atrakcyjny sposób. Dzięki wysokiej jakości wizualizacjom klienci w sklepie online mogą dokładnie zobaczyć kosmetyk, ocenić jego opakowanie, konsystencję czy efekt użycia.
Rodzaje materiałów dla banży kosmetycznej:

Packshoty
zdjęcia na białym tle, idealne do sklepu internetowego i katalogu.

Zdjęcia aranżowane (lifestyle)
produkty w naturalnym otoczeniu, pokazujące ich zastosowanie i kontekst.

Detale i tekstury
Swatche, zbliżenia konsystencji, opakowania, czy unikalnych cech produktu.
Wideo na social media
Krótkie wideo łączy w sobie zalety każdego z poprzednich materiałów.
Dla kogo jest fotografia produktowa kosmetyków
- Sklepy e-commerce sprzedające kosmetyki i pielęgnację.
- Marki wprowadzające nowe linie produktów.
- Dystrybutorzy chcący poprawić wizualną prezentację katalogu online.
- Influencerzy i marki beauty wykorzystujące zdjęcia w social mediach.
- Każdy, kto chce zwiększyć sprzedaż i zaufanie klientów dzięki profesjonalnym zdjęciom swoich produktów.
Dlaczego warto inwestować w profesjonalne zdjęcia kosmetyków
- Wyższa konwersja – produkty ze zdjęciami premium sprzedają się nawet o 30–40% lepiej.
- Większe zaufanie klientów – dobre zdjęcia zmniejszają liczbę zwrotów i reklamacji.
- Spójny wizerunek marki – zdjęcia podkreślają jakość, styl i estetykę produktów.
- Skuteczny marketing – zdjęcia do social media i reklam zwiększają zaangażowanie i sprzedaż.
- Wyróżnienie się na rynku – w branży kosmetycznej estetyka wizualna ma kluczowe znaczenie dla decyzji zakupowej.

Doskonałym pomysłem jest tworzenie fotografii kosmetyków typu packshot, najczęściej z białym tłem. Jest to bardzo dobry pomysł w przypadku, gdy chcemy wyeksponować kolorystyczne walory danego kosmetyku, na przykład szminki, błyszczyku do ust, podkładu, czy lakieru do paznokci. Biel tworzy wyraźny kontrast, co pozwala dobrze zidentyfikować kolor specyfiku, który zamierzamy wybrać. Zdjęcia packshot mają tutaj zastosowanie także w kontekście budowania pozytywnego wizerunku marki, ponieważ często stosowane są przez brandy stawiające na minimalizm w zakresie składu, jak i aranżacji etykiet.
Packshoty kosmetyków w formie flatlay lub 360 stopni
Zdjęcia produktowe — packshoty kosmetyków wykonuje się także w formie – flatlay, czyli fotografii wykonanej z góry produktu, co pozwala na przedstawienie w ciekawej formie także zestawu artykułów. Innym sprzedażowym przykładem fotografii produktowej jest metoda 360 stopni, która pozwala ukazać kosmetyki z każdej strony, poprzez wirtualne obracanie produktem.
Pomysły na niebanalne fotografie kosmetyków
W fotografii produktowej kosmetyków konieczne jest wierne odwzorowanie kolorów, ogromne znacznie ma także to, aby wykazać się kreatywnością, wykorzystując przydatne do tego celu gadżety. Oprócz jednolitego tła stosowanego w packshotach można wykorzystać także tło marmurowe czy drewniane, ale dobrze sprawdzają się także połyskujące tkaniny satynowe. Wiele w tej kwestii zależy od tego, dla kogo dedykowany jest produkt i jakiej jest on rangi.
Przykładowo do kosmetyków wegańskich dobrze sprawdza się naturalne, drewniane tło, z kolei do produktów z segmentu premium można wykorzystać błyszczące tkaniny w połyskujących kolorach. Fotografowie często puszczają wodze fantazji, dobierając do ujęć przezroczyste kryształki, a nawet owoce i kwiaty. Ma to istotne znaczenie zwłaszcza w reklamowaniu perfum, ponieważ w ten sposób odbiorcy mogą skojarzyć zapach widocznych obiektów z zapachem perfum.


Warto wspomnieć również o niesztampowym podejściu do tworzenia zdjęć produktowych kosmetyków
Przesłony z rozpyloną wodą pozwalają uzyskać wyjątkowe efekty, zwłaszcza w przypadku kosmetyków odpowiednich na lato. Można także opakowanie delikatnie spryskać wodą. Wiele marek stosuje takie rozwiązania w odniesieniu do szminek, czy lakierów do paznokci, ponieważ jest to sprytny sposób na podkreślenie ich soczystości.
Zleć wykonanie zdjęć produktowych kosmetyków profesjonalistom od w studio
w studio zajmuje się fotografią produktową kosmetyków dla kobiet, mężczyzn i dzieci, a także wielu innych artykułów. Oferujemy wykonanie fotografii typu packshot, czy ujęć z modelami, które z pewnością będą przykuwać uwagę szerokiego grona odbiorców. Zachęcamy do kontaktu z naszym studio – przygotujemy ekspresową wycenę dostosowaną do potrzeb każdego klienta.

