Jak zrobić ciekawe zdjęcie produktu?




Zainteresowanie potencjalnego konsumenta to kluczowa cecha fotografii produktowej stosowanej w sklepach internetowych, ale także w katalogach i mediach społecznościowych. Wiele w tej kwestii zależy od kreatywności fotografa oraz jego umiejętności w zręcznym posługiwaniu się sprzętem tak, aby uzyskać ciekawy efekt i żeby jednocześnie zdjęcie dobrze się prezentowało. Dlatego w poniższym wpisie wskazujemy, jak zrobić ciekawe zdjęcie produktu, które zachwyci.

Kreatywność to klucz do zrobienia ciekawego zdjęcia produktowego

Większość z nas kojarzy zdjęcia produktowe z ujęciami typu packshot – są one obowiązkowym elementem funkcjonowania sklepów internetowych, gdyż w ten sposób konsumenci otrzymują pełną informację na temat jego wyglądu. Jednak wiele zdjęć tworzonych jest w taki sposób, aby zaciekawić odbiorcę. Wtedy konieczna jest kreatywność, aby zrobić ciekawe zdjęcie produktu.

Bardzo pomocne okazują się tutaj różnego rodzaju akcesoria, które pozwolą stworzyć ciekawą aranżację. Wiele w tej kwestii zależy od charakteru zdjęcia produktowego – wszelkie wazony, deski, czy inne drewniane akcesoria idealnie wpisują się w najnowsze trendy, ponieważ w ten sposób można oddać naturalny, wręcz sielski charakter zdjęć.

 

 

Jest to uniwersalna wskazówka dla większości zdjęć produktowych, przykładowo w przypadku fotografii produktów spożywczych w słoiczkach, można całość zdjęcia zaaranżować w otoczeniu pieczywa ułożonego na desce w otoczeniu owoców. Warto wtedy skorzystać z pomocy drugiej osoby, która zanurzy łyżeczkę w słoiczku tak, aby jego zawartość lekko z niej skapywała. W taki sposób można wykonać ciekawe zdjęcia produktowe kosmetyków, na przykład lakierów do paznokci, czy serum z aplikatorem – dzięki temu będą one ukazane w znacznie bardziej atrakcyjny sposób, co wzbudzi zainteresowanie odbiorców i zachęci ich do zakupu.

Możliwości ciekawego zaaranżowania fotografii produktowych jest nieskończenie wiele – można wykorzystać efekt monochromii na bazie jednego koloru, dostosowanego względem produktu

Jak zrobić idealne zdjęcie produktu?

Idealne zdjęcie produktu uzyskuje się głównie za pomocą bezcieniowego tła w kolorze białym lub czarnym, jednak w przypadku aranżowanych fotografii można wykorzystać także naturalne tło wnętrz. Jednak kluczowe jest tutaj odpowiednie światło – profesjonale fotografie produktowe, zwłaszcza typu packshot wymagają zastosowania lamp studyjnych oraz softboxów, dzięki czemu światło jest równomierne i rozproszone, co daje naturalny efekt na zdjęciach.

W przypadku aranżowanych fotografii produktowych najlepiej sprawdzi się boczne światło dzienne zwłaszcza rano i po południu, czyli w tak zwanej „złotej godzinie”.

W obu przypadkach ogromne znaczenie ma odpowiednie kadrowanie – aby zdjęcie produktu wyszło idealnie, dobrze jest je umieścić w centralnej części kadru, ponieważ to tam uwaga odbiorców skupia się najbardziej. Oczywiście dobra fotografia produktowa jest ostra i pozbawiona wszelkich szumów.

Dobrze doświetlona przestrzeń sprawia, że parametr ISO może przybierać niskie wartości, warto także zastosować statyw, który wpływa na to, że zdjęcia nie są poruszone, dzięki czemu prezentują się rewelacyjnie.

 

Warto zadbać o to, aby zdjęcie produktu było wykonane z kilku perspektyw, na przykład z góry, od przodu, czy z tyłu, ponieważ konsumenci otrzymają wtedy maksimum informacji na temat danego towaru. Dobrą wskazówką jest także dobieranie tła o przeciwstawnej fakturze względem produktu – na przykład jeśli jest on błyszczący, to takie tło powinno być matowe i odwrotnie, a w przypadku obróbki należy ograniczyć się wyłączenie do poprawy kontrastu oraz cieni, aby zdjęcia produktów prezentowały się naturalnie.

Zobacz, czym się zajmujemy i przeczytaj także inne wpisy blogowe:

Fotografia produktowa

Zdjęcia produktowe kosmetyków

Fotografia produktowa butów

Fotografia produktowa plecaków turystycznych

Co charakteryzuje banki zdjęć i jak z nich korzystać?

Jakie zdjęcia produktowe Google lubi najbardziej?

Zwiększ sprzedaż dzięki profesjonalnym zdjęciom produktowym