Specjalistyczne techniki fotografii produktowej

Odpowiednie zaprezentowanie produktu ma ogromne znaczenie dla sukcesu sprzedażowego, zwłaszcza w Internecie, gdzie osoba zainteresowana jego zakupem nie ma możliwości bezpośredniego sprawdzenia cech danego artykułu. Wysokiej klasy fotografie produktowe pozwalają pokazać towary w najlepszym świetle, przyczyniając się jednocześnie do większej konwersji. Współcześnie wykorzystuje się liczne specjalistyczne techniki w fotografii produktowej, które pozwalają uzyskać wyjątkowe efekty przyciągające spojrzenia odbiorców – szczegółowy przegląd takich technik zawarliśmy w poniższym artykule, zatem zachęcamy do lektury.

Jakie specjalistyczne techniki wykorzystuje się w tworzeniu zdjęć produktowych?

Kluczową cechą każdego dobrego zdjęcia produktowego jest indywidualne podejście do każdego artykułu oraz optymalizacja warunków w studio, co pozwala na uzyskanie wysokiej klasy materiałów. Wśród specjalistycznych technik w fotografii produktowej wymienić można między innymi:

  • Stosowanie odpowiedniego oświetlenia, co można uzyskać przy wykorzystaniu naturalnego światła. Tutaj pojawia się pewien problem, a mianowicie fakt, iż w zależności od warunków pogodowych, ilość takiego światła może być niewystarczająca na przykład w czasie pochmurnych dni. Ponadto najlepsze parametry oświetlenia dziennego ograniczają się głównie do godzin porannych oraz popołudniowych, tzw. złotych godzin. Wtedy fotografowie sięgają po jedną ze specjalistycznych technik fotografii produktowej, jakimi są lampy studyjne, które doświetlają przestrzeń tak, aby dany artykuł prezentował się jeszcze lepiej. Zastosowanie mają także softboxy, które mają za zadanie rozproszyć światło i sprawić, że będzie ono bardziej miękkie.
  • Za sukcesem najlepszego zdjęcia produktowego stoi odpowiednio dobrane tło – fotografowie chętnie korzystają ze specjalistycznych tkanin oraz partii papieru w neutralnych barwach i jednolitej strukturze. Ma to ogromne znaczenie dla przyciągnięcia uwagi wyłącznie na produkt i jego cechy. Z tego powodu zdecydowanie rzadziej wykorzystuje się tła mające zróżnicowaną fakturę, ponieważ tworzą one drugi plan, który odwraca uwagę od obiektu, który jest fotografowany.
  • Nie bez znaczenia pozostaje właściwa kompozycja całego zdjęcia, co ma ogromne znaczenie dla jego odbioru. Klasyczne techniki pozwalają uzyskać seryjnie wiele identycznych fotografii produktowych, co ma znaczenie dla prezentowania oferty w katalogach, czy w sklepach internetowych, ale oryginalne kompozycje aranżowanych zdjęć produktowych – choć wymagają dużej kreatywności od fotografa – w sposób szczególny przyciągają spojrzenia odbiorców, dlatego rewelacyjnie sprawdzają się w kampaniach reklamowych.
  • Obecnie w specjalistycznych technikach fotografii produktowej wymienia się także wykorzystanie różnego rodzaju dodatków, które wspomagają przekaz płynący z danego zdjęcia. Dobrym przykładem jest zestawienia zdjęć produktów kuchennych – desek do krojenia, zastawy stołowej w połączeniu z produktami spożywczymi. Taka estetyka znacznie zwiększa zainteresowanie wśród odbiorców, co bardziej zachęca ich do skorzystania z oferty. Jednak oczywiście to produkt jest zawsze pierwszymi skrzypcami takich ujęć, dlatego dobór poszczególnych akcesoriów musi być odpowiednio wyważony, aby nie odwracał uwagi od kluczowego obiektu.
  • Proces postprodukcji to obecnie jedna z kluczowych technik stosowanych w produktowej fotografii. Pozwala bowiem usunąć tło na przykład w przypadku zdjęć produktowych packshot, czy poprawić nieco parametry oświetlenia oraz barwy tak, aby zdjęcie prezentowało się możliwie najatrakcyjniej.

W studio zrealizuje dla Twojej firmy profesjonalne zdjęcia produktowe, wykonane zgodnie z najnowszymi technikami

Zachęcamy do kontaktu z w studio – nasi pracownicy przygotują kompleksową i szybką wycenę sesji produktowej, w tym zdjęć odzieży, ale także fotografii dla firm działających w innych branżach. Przyczynią się one do większej konwersji w sklepach internetowych, co w konsekwencji pozwoli zwiększyć sprzedaż produktów. Polecamy zapoznać się z naszym portfolio oraz ofertą innych usług, np.: sesji wizerunkowych, czy profesjonalnej fotografii nieruchomości.

Zobacz, jakie usługi realizujemy i przeczytaj inne wpisy blogowe:

Fotografia produktowa

Fotografia produktowa sukienek

Zdjęcia produktowe kosmetyków

Zdjęcia produktowe elektroniki

Packshoty

Co jest potrzebne do fotografii produktowej?

Jak Stworzyć Atrakcyjną Kompozycję W Fotografii Produktowej?

fotografia reklamowa z modelem sprzęt AGD czajnik bezprzewodowy
fotografia reklamowa aranżacja pin antyczne popiersie