Zdjęcia produktowe na różnych platformach sprzedażowych

Jak przyciągnąć uwagę odbiorców na platformach sprzedażowych efektowną fotografią produktową?

Sprzedaż internetowa to obecnie jeden z najważniejszych kanałów sprzedaży produktów, co wiąże się z łatwością zakupów, jak i samej dostawy – wystarczy bez wychodzenia z domu zamówić produkt, aby otrzymać go prosto do domu, czy punktu odbioru. Jednak w tym przypadku konieczne jest wykonanie zdjęć produktowych na platformy sprzedażowe, które będą przyciągały spojrzenia odbiorców, ponieważ jest to bezpośrednią zachętą do zakupu.

Packshoty na platformy sprzedażowe

Najlepiej sprawdzają się tutaj profesjonalne fotografie typu packshot, które cechuje minimalizm, stosuje się tu bowiem jednolite (najczęściej jasne) tło, które eksponuje kształt oraz design artykułu. W przypadku odzieży wykorzystuje się fotografie produktowe typu duch, które wykonuje się z wykorzystaniem specjalnych manekinów z odczepianymi elementami, które bardzo dobrze pokazują, jak dany element garderoby prezentuje się na sylwetce.

Często dopełnieniem tych fotografii produktowych są ujęcia flatshot, czyli zdjęcia robione od góry, które pokazują krój ubrania i co stanowi istotny element promowania między innymi odzieży niemowlęcej. We wszystkich przypadkach kluczowa jest powtarzalność pod względem zastosowanych parametrów, zwłaszcza oświetlenia, które w tym przypadku powinno dobrze rozświetlić obiekt, ale w sposób rozproszony, na przykład dzięki zastosowanym softboxom.

Ponadto niezbędne jest wykorzystanie statywu, a nawet pilota do aparatu, który pozwoli stworzyć nieporuszone zdjęcia produktowe na platformy sprzedażowe.

Aparat i obiektyw konieczny do zdjeć na platformy sprzedażowe

W większości przypadków wykorzystuje się aparaty lustrzankowe i bezlusterkowe, które oferują tryb manualny, pozwalający na swobodne dobieranie parametrów, zwłaszcza niskich wartości ISO oraz przesłony, a także modyfikowania balansu bieli oraz czasu otwarcia migawki. Równie ważną rolę odgrywają obiektywy – najlepiej sprawdzą się średnioogniskowe do większości packshotów, a w przypadku drobnych obiektów, obiektywy marko.

W zależności od platformy sprzedażowej, zdjęcia produktowe różnią się pod względem wymogów, dlatego w poniższym wpisie poruszamy temat ich parametrów na najważniejszych platformach sprzedażowych wykorzystywanych w Polsce.

Wymogi dla zdjęć produktowych na platformie sprzedażowej Allegro

Platforma sprzedażowa Allegro jest jednym z najczęściej stosowanych serwisów do sprzedaży produktów. Regulamin jasno precyzuje tutaj, że zdjęcia produktowe muszą odzwierciedlać wyłącznie sprzedawany przedmiot, bez logo sprzedawcy, czy tekstu, jednocześnie muszą być one dobrze widoczne na każdym urządzeniu (laptopie, smartfonie, tablecie itp.). Fotografie produktowe na platformie sprzedażowej Allegro mogą mieć dowolne proporcje, jednak ich maksymalny rozmiar i rozdzielczość może wynosić odpowiednio 2560×2560 pikseli i 26 Mpix.

Jakie cechy muszą mieć zdjęcia na platformie sprzedażowej Amazon?

W przypadku serwisu sprzedażowego Amazon, fotografie produktowe mają podobne cechy, co w przykładzie opisanym powyżej. Regulamin wskazuje, że niezbędne jest tutaj białe tło, tryb kolorów RGB, minimalny wymiar 1000 pikseli oraz stosunek 80:20 produktu do tła. Jednocześnie w przypadku okładek książek, płyt CD, czy DVD obiekty muszą wypełniać całe pole kadru.

Zdjęcia elektroniki na białym tle

Wymagania dla fotografii produktowych na platformie sprzedażowej Morele

Regulamin serwisu Morele jest mało wymagający – zdjęcie produktowe musi być profesjonalne i wysokiej jakości, bez zastosowania znaków wodnych, czy logo sprzedawcy. W kwestii technicznej poszczególne zdjęcia produktów muszą mieć minimalny wymiar 400 na 400 pikseli i być zapisane w formacie PNG bądź JPG.

Jakie wymogi muszą spełnić fotografie produktowe na platformie sprzedażowej Empik?

Platforma sprzedażowa EmpikPlace nie daje wielu informacji na temat parametrów zdjęć – powinny być wykonane na białym tle, dlatego z pewnością produktowe zdjęcia packshot będą tutaj odpowiednie. One także nie mogą zawierać logo i znaków wodnych sklepu lub sprzedawcy.

Zobacz również inne usługi, które świadczymy: